کد خبر: ۶۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۴

داعش به طور کامل از "دیاله" عقب‌نشینی کرد

عقب نشینی گروه تروریسی داعش از استان دیاله عراق به معنای آن است که این شبکه قدرت خود را در این استان کاملا از دست داده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، شبکه تلویزیونی الجزیره با اعلام این خبر افزود منابع نظامی عراقی و کردی گفتند نیروهای مشترک عراقی با حمایت شبه نظامیان داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگ کرد توانستند مناطق جلولا و سعدیه در شمالی شرقی دیاله را پس از نبردهای شدید با جنگجویان گروه تروریستی «داعش» پس بگیرند. این منابع گفتند درگیریها همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش عراق در تلاشند مناطقی را که جنگجویان دولت همچنان در سعدیه حضور دارند پاکسازی کنند.

ناصر شدید خبرنگار شبکه الجزیره در گزارشی گفت : نیروهای پیشمرگ در مرکز شهر جلولا با شلیک تیر هوایی ابراز شادمانی می کنند. نیروهای پیشمرگ پس از ورود از محورهای متعدد بر شهر سعدیه کنترل یافتند و شماری از دو طرف کشته یا زخمی شدند.

فرهاد رفعت یکی از افسران نیروهای پیشمرگ کرد گفت:«برای آزادسازی جلولا و سعدیه از دست گروهک تروریستی داعش ، نیروهایی تشکیل شد و خدا را شکر توانستیم همه مناطق جلولا و سعدیه را آزاد کنیم.»

عملیات با حمله نیروی هوایی عراق به مواضع داعش و سپس جستجوی میدانی برای خنثی سازی مینها و بمبها در جاده ها آغاز شد.

ریبورا عبدالله رشید فرمانده میدانی در نیروهای پیشمرگ کرد گفت:« با کمک ارتش و نیروهای بدر به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم.اکنون جلولا و سعدیه کاملا در اختیار ماست.»

نیروهای پیشمرگ که در این نبرد زخمی شده بودند برای درمان به شهر سلیمانیه فرستاده شدند و برخی دیگر در بیمارستانهای میدانی درمان شدند.

عقب نشینی داعش از جلولا و سعدیه به معنای آن است که قدرت این شبکه در استان دیاله به صورت کامل از بین رفت اگرچه این شبکه در مناطق دیگر پیشروی کرده است.
*واحد مرکزی خبر