کد خبر: ۶۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۳

کاهش شدید دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 7 درجه ای دمای پایتخت طی 24 ساعت آینده خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، احد وظیفه بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی با نزدیک شدن سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش ها در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور خواهد بود. که پیامد آن در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق و زش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی، سواحل شمالی کشور به ویژه دریای خزر با فعالیت بخش دیگری از این سامانه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  اظهار داشت: فردا شدت بارش ها در ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود و مناطق جنوب غرب، غرب ، شمال غربف جنوب ، مرکز، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر نیز بارندگی خواهند داشت که بارش برف شمال غرب و مناطق کوهستانی و مرتفع واقع در رشته کوه البرز و زاگرس را به طور گسترده ای در بر خواهد گرفت و به تدریج در این روز بارش به صورت خفیف تر به مناطق شرق کشور نیز خواهد رسید.

وی افزود : با حرکت این سامانه  به سمت شرق بیشترین فعالیت آن در روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور متمرکز است و به تدریج از میزان ابرناکی در نیمه غربی در این روز کاسته می شود و در پایان این روز این سامانه از مرز های شرقی خارج می شود.

وظیفه یاد آور شد: دریای خزر امشب و فردا به ویژه در سواحل گیلان به دلیل وزش باد شدید طوفانی خواهد بود و از چهار شنبه شب به تدریج دریا ارامتر می شود خلیج فارس نیز در ایم مدت مواج خواهد بود .

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد است . بیشینه دمای پایتخت با 7 درجه کاهش نسبت به امروز به 8 درجه سانتیگراد و کمینه دما با 2 درجه کاهش به 3 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
*مهر