کد خبر: ۶۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۴

وزیر خارجه انگلیس : مذاکرات بیشتری با ایران در پیش است

فیلیپ هاموند' وزیرامورخارجه انگلیس که برای شرکت در مذاکرات هسته ای ایران با 'پنج به علاوه یک' در وین بسر می برد، عصر دوشنبه با انتشار پیامی کوتاه در توئیتر خود ، گفت: مذاکرات بیشتری با وزیر خارجه ایران در پیش است.

به گزارش ایرنا، در پیام توئیتری وزیر امور خارجه انگلیس آمده است: مذاکرات بیشتری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیش خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمالا منظور وزیرخارجه انگلیس از این پیام کوتاه، ادامه یافتن مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک به رغم پایان یافتن مهلت تعیین شده برای رسیدن به یک توافق جامع تا نیمه شب امروز ( دوشنبه) است.

هاموند عصر یکشنبه گذشته نیز با انتشار پیامی در توئیتر خود با اعلام اینکه برای شرکت در مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 راهی وین شده است، گفته بود: برای گفت وگوهای بیشتر با همتاهای خود در ارتباط با مذاکرات هسته ای ایران، راهی (وین) شده ام. مذاکرات سختی است. تمام تلاش ها روی سعی جهت رسیدن به یک نتیجه موفق در مذاکرات، متمرکز شده اند.

هاموند شامگاه پنجشنبه نیز گفته بود : مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، سخت و دشوار است و شکاف های عمده ای در این خصوص وجود دارد و اگر خواهان موفقیت در این مذاکرات هستیم، لازم است که انعطاف بیشتری صورت گیرد.

دهمین دور از مذاکرات جامع هسته ای از روز سه شنبه گذشته در وین آغاز شده و طرفین در تلاش بوده اند در آخرین مرحله از مذاکرات جامع هسته ای در مدت زمان تمدید و مهلت تعیین شده یعنی روز دوشنبه 24 نوامبر(سوم آذرماه) به توافقی دست یابند.