کد خبر: ۶۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۲

ناخن کودک‌ را‌ لاک نزنید

یک متخصص پوست و زیبایی با بیان اینکه لاک زدن باعث آسیب رسیدن به ناخن می‌شود، به افراد توصیه کرد: از لاک زدن بویژه برای کودکان خودداری کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از ایسنا: دکتر علی ابراهیمی اظهار کرد: لاک زدن روی ناخن‌ها می‌تواند باعث ایجاد آسیب به ناخن شود و از این حیث استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

این متخصص پوست و زیبایی افزود: لاک‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند و از این جهت استفاده از آن ‌ا بر روی ناخن توصیه نمی‌شود. این آسیب‌ها زمانی بیشتر می‌شود که فرد با استفاده از مواد پاک کننده نظیر استون اقدام به پاک کردن لاک روی ناخن می‌کند.بنابراین توصیه می‌شود اگر افراد لاک می‌زنند در تعداد دفعات کمتری این کار را انجام دهند.

وی در ادامه لاک زدن برای کودکان را توصیه نکرد و ادامه داد: کودکان حساسیت بیشتری دارند و توصیه می‌شود از لاک زدن بر روی ناخن‌های آنها خودداری شود.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از کودکان عادت به جویدن ناخن‌های خود دارند یا انگشت و ناخن‌های خود را در دهانشان می‌گذارند، در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، این احتمال وجود دارد که مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن آن مواد شیمیایی موجود در آن وارد بدن آن‌ها شود.