کد خبر: ۶۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۱۷

ازدواج با دختری ۱۲ ساله: مشکلات از همه جا می‌بارد!

پسری ۱۸ ساله هستم. حدود ۲ سال است که با دختری ۱۲ ساله ازدواج کرده‌ام. از اول زندگی دچار مشکل شدم. همسرم را خیلی دوست دارم ولی دیگر خسته شده‌ام. به مادرم که می‌گویم (ناراحتی قلبی دارد) حالش بد می‌شود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خراسان: مشخص است که شرایط سختی را تجربه می‌کنید. با همسری که دوستش دارید به مشکل خورده‌اید و از طرف دیگر مادری دارید که به جای کسب راهنمایی از او، باید رعایت بیماری‌اش را بکنید.

نگذارید مشکلاتتان بیشتر شود
احتمال دارد که ۶ سال تفاوت سنی شما با همسرتان، موجب بروز بعضی اختلاف نظر‌ها و عقاید در زندگی مشترکتان شده باشد. به عبارت دیگر، ممکن است دنیای شما و دنیای همسرتان آن قدر با هم متفاوت باشد که نتوانسته‌اید آن‌ها را با هم همسو کنید. با توجه به سنتان، احتمالا خدمت سربازی و یافتن شغل را هم پیش رو دارید که این‌ها هم در زمان خود می‌تواند، تنش آفرین باشد. پس قبل از اینکه مشکلاتتان بیشتر شود باید به دنبال رفع مشکلات و افزایش توانمندی‌های خود باشید.

شناسایی چالش‌ها
هر تغییری باید از خودتان شروع شود. در ابتدا باید تمامی مواردی را که موجب بروز مشکل در زندگیتان شده است، فهرست و بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا دید وسیع‌تر و بهتری به آنچه که باید انجام دهید، به دست آورید؛ مثل این که: در حال حاضر در چه مواردی با همسر خود اختلاف نظر دارید؟ دیدگاه شخصی شما و همسرتان درباره زمینه‌های اختلافتان چیست؟ تاکنون چه اقدامی برای حل آن‌ها انجام داده‌اید؟ نقش شما در پدید آمدن و ادامه این تنش‌ها چه بوده است؟ آیا خانواده خود یا همسرتان هم در این تنش‌ها تأثیری داشته‌اند یا خیر؟

شناسایی توانمندی‌ها
برای اینکه بر تنش‌ها غلبه کنید باید توانمندی‌هایی داشته باشید. ممکن است این توانمندی‌ها از قبل در شما وجود داشته یا نیاز باشد آن‌ها را به دست آورید و یاد بگیرید. علاقه شما به همسرتان تا چه اندازه به شما در کنترل اوضاع کمک کرده است؟ تاکنون چه تنش‌ها و چالش‌هایی بوده که توانسته‌اید آن را حل کنید؟ آیا شخص قابل اعتمادی وجود دارد که مورد اعتماد شما و همسرتان باشد و بتواند به شما کمک کند؟ بعداز جواب دادن به این سوال‌ها، باید مهارت حل مسئله را در خود افزایش دهید تا راحت‌تر بتوانید مشکلاتتان را حل کنید.

اطلاعاتتان را درباره زندگی مشترک بیشتر کنید
برای اینکه بهترین نتیجه را در این زمینه به دست آورید، همسرتان هم باید با شما در این موارد همراهی کند. باید بدانید که این زندگی مشترک شماست و هیچ فردی به اندازه خود شما دلسوز این زندگی نیست. پس باید با همدیگر برای نجات آن تلاش کنید. شما و همسرتان به دلیل ازدواج در سن پایین، خیلی زود‌تر از آنچه که باید با واقعیت‌های زندگی زناشویی مواجه شده‌اید و به همین خاطر تحمل و حل آن برایتان سخت و حتی غیرممکن به نظر می‌رسد. بنابراین لازم است در این مدت با مطالعه بیشتر یا با استفاده از کمک فردی با تجربه و متخصص در حوزه خانواده تجربه‌ای کسب کنید تا از بروز مشکلات بزرگ‌تر در آینده پیشگیری کنید. (جواد غفوری نسب - کار‌شناس و مشاور خانواده)