کد خبر: ۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۵

معاون اول رییس جمهوری: باید عرصه را برای فعالیت متخلفان تنگ کنیم

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تخلفات صورت گرفته در برخی شعب بانکی و موسسات مالی و اعتباری، ضرورت آسیب شناسی و بررسی عوامل بروز این گونه تخلفات را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه شاهد تکرار تخلفات نباشیم، لازم است زمینه ها و عواملی که بستر را برای سوءاستفاده گران فراهم کرده از بین ببریم و فضا را برای فعالیت متخلفین تنگ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری این مطلب را عصر امروز (دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان کرد.

در این جلسه که عصر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری و با حضور معاون اول قوه قضاییه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گزارشی از اجرای مصوبه جلسه گذشته در ارایه متن نهایی پیش نویس مصوبه ستاد برای تکمیل سامانه های اطلاعاتی بانکی ارایه شد و پس از بحث و بررسی و ارائه دیدگاه ها و نظرات مختلف، کلیات آن به تصویب رسید.

در این نشست که وزرای اطلاعات، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل دیوان محاسبات کشور، دادستان تهران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشاتی از تخلفات صورت گرفته از سوی برخی موسسات مالی و اعتباری ارائه شد و راهکارهای ممانعت از تکرار این گونه تخلفات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مباره با مفاسد اقتصادی نیز گزارشی از آخرین پیگیری های ستاد در خصوص مطالبات معوق بانکی و تخلفات صورت گرفته در برخی شعب بانکی و موسسات مالی و اعتباری ارایه کرد.