کد خبر: ۶۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۶

روسيه: به دستيابي به توافق نهايي هسته اي با ايران مطمئن هستيم

وزارت امور خارجه روسيه روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي ضمن اعلام حمايت از تداوم مذاکرات در مورد برنامه هسته اي ايران تاکيد کرد که مسکو نسبت به دستيابي به توافق نهايي ميان طرفين در اين زمينه مطمئن است.
به گزارش ايرنا، در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است: راه حل مسايل مربوط به برنامه هسته اي ايران را فقط مي توان از طريق مذاکرات سياسي و ديپلماتيک يافت.
بيانيه مي افزايد: سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در جريان ديدارهاي هماهنگي گروه 1+5 و جلسه عمومي با شرکت هيات ايراني، با ابراز خرسندي از روند مذاکرات خاطرنشان کرد مواضع طرف هاي مذاکره کننده در مورد مسايل باقيمانده نزديک شده است.
بر اساس بيانيه وزارت خارجه روسيه، 'در اين روند، طرح گام به گام پيشنهاد شده از طرف روسيه که پايه و اساس مذاکرات را تشکيل مي داد و نيز برخي ايده هاي مطرح شده از سوي اين کشور نقش کليدي داشت.'
بيانيه مي افزايد: 'وزير خارجه روسيه با ابراز اطمينان از دستيابي به توافق نهايي در صورت اراده سياسي طرف هاي شرکت کننده در مذاکرات، خواستار ادامه گفتگوهاي فشرده در سطوح کارشناسي سياسي براي حل و فصل مسايل هسته اي شد.'
در بيانيه خاطرنشان شده است: ما معتقديم هيچ راهي جز تلاش هاي سياسي-ديپلماتيک براي حل مساله هسته اي ايران وجود ندارد.
وزارت خارجه روسيه يادآوري کرده است: هر چند در مذاکرات وين پيشرفت هاي قابل توجه به دست آمده است اما هنوز دستاوردهاي حاصل شده در مذاکرات براي توافق نهايي کافي نيست.
بيانيه مي افزايد: در جريان مذاکرات وين اقدامات بعدي براي دستيابي هر چه سريعتر به توافق جامع براي حل مسايل هسته اي ايران تعيين شده است.
'سرگئي لاوروف' وزير امور خارجه روسيه هم امروز اعلام کرد که يک پيشرفت واقعي در مذاکرات هسته اي در وين حاصل شده است.
وي که با کانال تلويزيوني 'روسيه 24' گفتگو مي کرد، گفت که انتظار دارد طرفين ظرف سه يا چهار ماه در زمينه 'اصول اساسي' يک سند نهايي به توافق دست يابند.
هيات هاي ايراني و گروه 1+5 در هفت روز اخير مذاکرات فشرده اي را براي حصول توافق جامع در وين انجام دادند.
در پايان اين مذاکرات، وزيران امور خارجه ايران و 1+5 تصميم گرفتند مذاکرات خود را بزودي و طي هفته هاي آينده براي دستيابي به توافق جامع ادامه دهند.