کد خبر: ۶۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۲

وزارت کشور عربستان از ارتباط عاملان حمله به شيعيان با داعش خبر داد

باشگاه خبرنگاران: وزارت کشور عربستان سعودي دوشنبه اعلام کرد متهمان ارتکاب حمله خونبار به شيعيان که اوايل اين ماه در شرق اين کشور صورت گرفت از بازداشت شدگان سابق مرتبط با سازمان تروريستي داعش هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاري رسمي عربستان سعودي به نقل از بيانيه وزارت کشور افزود اين وزارتخانه يک شبکه جنايتکار مرتبط با فرمانده گروه داعش را متلاشي کرده است.
وزارت کشور عربستان افزود گروه داعش مسئول حمله اي است که سوم نوامبر گذشته در الدالوه در مراسم عاشورا صورت گرفت و هفت کشته برجا گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از رياض ، وزارت کشور عربستان سعودي افزود نيروهاي امنيتي عربستان سعودي 73 شهروند و چهار خارجي را در ارتباط با اين حمله بازداشت کردند که چهار نفر از اين گروه از جمله رهبر آنها اين حمله را انجام دادند.
47 نفر از بازداشت شدگان از زندانيان سابقه دار هستند.
از چهار نفر مهاجم اين حمله ، سه نفر آنها در گذشته ارتباط با «يک گروه ضاله» ، اصطلاحي که مقامات سعودي براي اشاره به شبکه القاعده استفاده مي کنند ، بازداشت شده بودند. تاکنون هيچ طرفي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است اما منصور الترکي سخنگوي رسمي وزارت کشور عربستان گفته بود ردپاي القاعده در اين حمله ديده مي شود.