کد خبر: ۶۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۱

باهنر: به مذاکره‌کنندگان خسته نباشید می‌گوییم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد مجلس به وزیر امور خارجه کاهش نیافته است، اظهار کرد: در یک سال گذشته دامنه تحریم‌ها شکسته شده و پروژه ایران هراسی نیز شکست خورد، ما به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خسته‌نباشید می‌گوییم. 
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدرضا باهنر صبح امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه ما به تیم هسته‌ای اعتماد داشته و باید از آنها حمایت کنیم، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پیشانی نبرد بوده و آنها سرداران دیپلماسی هستند البته باید به آنها درباره خطوط قرمز تذکر داد. 
 
وی در ادامه اظهار کرد: آنها به عمد هیچگاه از خطوط قرمز عبور نمی‌کنند ولی عبور سهوی از این خطوط هم قابل قبول نیست. در این بین عده‌ای درباره مذاکرات دلواپس بوده و عده‌ای هم امید زیادی به این مذاکرات داشتند که باید میان این دو تعادل برقرار شود. دلواپسی و امید نسبت به مذاکرات لازم است. تیم هسته‌ای ما متخصص بوده و هم به مواضع کلی نظام متعهد هستند. 
 
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره علت تمدید مذاکرات، اظهار کرد: طرف مقابل زیاده‌خواهی داشته و از موضع ابرقدرتی و زورگویی وارد بحث شده اما در یک سال گذشته دامنه تحریم‌ها شکسته شده است و توان مذاکره ما به رخ جهانیان کشیده شده و معلوم شد ایران دنبال جنجال و آشوب نیست بلکه خواهان استفاده از انرژی هسته‌ای بوده و در این مسیر عقب‌نشینی نمی‌کند، البته آمریکا قابل اعتماد نیست، ما از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرده و به آنها خسته‌نباشید می‌گوییم ولی هشدار هم می‌دهیم که دشمن غیرقابل اعتماد است. 
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما باید در کنار مذاکرات به دنبال اقتصاد مقاومتی نیز باشیم، خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته داده‌ها و ستاده‌های مختلفی داشته‌ایم. اکنون پروژه ایران هراسی شکست خورده است. 
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر نظام به این نتیجه برسد که مذاکرات ادامه نیابد قطعا همان لحظه مذاکرات قطع می‌شود اما اکنون نظام به این نتیجه رسیده که ادامه مذاکرات ایرادی ندارد. در واقع ما زیر میز مذاکرات نمی‌زنیم زیرا در این صورت گفته می‌شود که ایران مذاکرات را ترک کرد، اکنون افکار عمومی دنیا متوجه شده که ایران دنبال مذاکرات است.

در حال حاضر یک جنگ تمام عیار دیپلماتیک در حال جریان است و ما نمی‌خواهیم صحنه را ترک کنیم البته هم باید سانتریفیوژها بچرخد و هم به دنبال اقتصاد مقاومتی باشیم. در ادامه مذاکرات خطوط قرمز ما هیچ تغییری نمی‌کند. 
*ایسنا