کد خبر: ۶۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

دزدی اینترنتی از حساب یک دوست

دزد اینترنتی در زاهدان کسی جز دوست طعمه‌اش نبود.سرهنگ «سیدمحمد حسینی‌پور» رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت مردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار قرار گرفت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دزد اینترنتی در زاهدان کسی جز دوست طعمه‌اش نبود.سرهنگ «سیدمحمد حسینی‌پور» رئیس پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی شکایت مردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: پس از بررسی حساب این مرد و اقدامات فنی مشخص شد از حساب وی پول میلیونی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

این مقام پلیسی در ادامه گفت: با بررسی‌های تخصصی مشخص شد دزد با استفاده از اینترنت بانک اقدام به برداشت پول از طریق انتقال اینترنتی و نیز خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه از حساب مالباخته کرده که همین کافی بود تا دزد اینترنتی دستگیر شود.سرهنگ حسینی‌پور تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی با اشاره به جلب اعتماد شاکی که دوست صمیمی وی بوده پس از گرفتن شماره کارت و رمز دوم کارت بانکی اقدام به برداشت پول به‌صورت انتقال اینترنتی به حساب بانکی خود و خریدهای اینترنتی کرده است.

رئیس پلیس فتای سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چون ممکن است افراد سودجو از این اعتماد سوء‌استفاده کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز بانکی کنند.
* ایران