کد خبر: ۶۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۵

انهدام باند خرید و فروش زیرخاکی و عتیقه‌جات در آذربایجان‌شرقی

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت آذربایجان‌شرقی از کشف و انهدام باند خرید و فروش زیرخاکی و عتیقه‌جات و دستگیری متهمان خبر داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سرهنگ علیرضا هنردوست در جمع خبرنگاران گفت: در پی خبر واصله مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم در امر نگهداری سلاح غیرمجاز و تهیه و خرید و فروش اجناس زیرخاکی و عتیقه‌جات فعالیت می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم ویژه پلیس اطلاعات و امنیت قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی‌های قضایی با رعایت موازین شرعی و قانونی، از منزل متهم بازرسی انجام شد و طی این بازرسی عتیقه‌جات زیرخاکی شامل یک‌عدد عقاب بالدار، یک‌عدد کرگدن، مجسمه قدیمی طرح انسان در اندازه کوچک، چراغ جادویی به اصطلاح علاءالدین با درب و زنجیر و پایه شکسته مربوطه، تعدادی انگشتر، مجسمه، دستبند و گردنبند و دیگر اقلام عتیقه کشف شد.

سرهنگ هنردوست گفت: طی این عملیات متهم دستگیر شد و پس از انجام بازرسی دو نفر از همدستان وی نیز به هویت‌های معلوم دستگیر شدند.

کشف کالای قاچاق 320 میلیون ریالی در جلفا

فرمانده انتظامی جلفا از کشف کالای قاچاق به ارزش 320 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ کاظم دهقانی در جمع خبرنگاران گفت: عوامل پلیس شهرستان جلفا بر اساس وظیفه‌ی ذاتی خود در مقابله با مخلان امنیت اقتصادی، مبارزه با کالای قاچاق را در دستور کار خود قرار داده و با قاچاقچیان و مخلان امنیت اقتصادی بشدت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: پلیس در طول شبانه‌روز با رصد اطلاعاتی از محل‌های قاچاق و شگردهای سارقان، دو دستگاه نیسان و یک دستگاه سواری را متوقف کرد و پس از بازرسی از آنان مقادیر قابل توجهی از انواع شیشه‌آلات، البسه خارجی و انواع نوشیدنی به ارزش 320 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جلفا افزود: در این رابطه چهار نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
*ایسنا