کد خبر: ۶۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۰

بارش‌ها آب تهران را افزایش نداد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که بارش‌ها موجب افزایش منابع آب تهران نشده‌اند گفت: در حال حاضر ذخایر مخازن سدهای تهران با اول آذر ماه یکسان است. 
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، علیرضا نوذری پور با اشاره به این‌که ذخایر سدها را در سال های گذشته از دست داده‌ایم گفت: بارش هایی که صورت گرفت باعث شد ذخایر سدها نسبت به ابتدای سال آبی (مهر 93) تغییری نکند و جلوی کاهش ذخایر سدها را گرفت، اما موجب افزایش منابع آبی نشده است. 
 
وی تصریح کرد:‌ اگر بارندگی مطلوب نداشته باشیم و از ذخایر سدها استفاد کنیم می توان گفت که در دی ماه و بهمن ماه از لحاظ تامین آب نگرانی‌هایی وجود دارد. 
 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر متوسط مصرف آب در تهران 2.5 میلیون متر مکعب در روز است گفت: براساس درجه حرارت هوا مقداری افزایش و کاهش نسبت به این رقم داریم اما به طور متوسط 2.5 میلیون متر مکعب آب در تهران روزانه مصرف می‌شود و کماکان حجم مصرف بالا است. 
 
نوذری‌پور با تاکید بر این‌که از ابتدای سال تاکنون 0.8 درصد افزایش مصرف آب در تهران داشته‌ایم، گفت: مصرف آب باید مدیریت شود. 
 
کیفیت آب مشکلی ندارد 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیش از این در مورد کیفیت آب نیز با تاکید بر این‌که کیفیت آب تهران مشکلی ندارد، تصریح کرده بود: از ابتدای سال تاکنون 30 حلقه چاه جابه‌جا شده‌اند و چاه‌های جدید نیز با ایزولاسیون کامل حفاری می‌شوند. 
 
علیرضا نوذری‌پور، با اشاره به این‌که در حال حاضر 500 حلقه چاه در تهران وجود دارد، در مورد صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر این که مشکل نیترات مربوط به دو ماه پیش است که هشدارهای لازم در این زمینه داده شده است گفت: کیفیت آب تهران مشکلی ندارد و به طور مرتب و روزانه در 42 آزمایشگاه موجود کیفیت آب سنجیده می‌شود. 
 
وی با تاکید بر این‌که در صورت بروز مشکل در چاه‌ها، چاه همان روز از مدار خارج می شود گفت: به عنوان متولی اطمینان می دهیم که هیچ مشکلی وجود ندارد. چاه‌های جدید نیز به روش ایزوله ایجاد می‌شوند تا مشکلی از لحاظ نفوذ آلودگی‌ها نداشته باشیم. 
 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد هشدارهایی که از سوی شورای شهر داده شده تاکید کرد: براساس ضوابط وزارت بهداشت مسوول قضاوت در مورد کیفیت آب است. 
 
نوذری‌پور در مورد توصیه مطرح شده برای استفاده از آب معدنی نیز خاطرنشان کرد: چیزی به نام آب معدنی در تهران وجود ندارد بلکه آب بسته‌بندی و آشامیدنی است که البته در تهران نیازی به استفاده از این آب‌ها نیست. 
 
وی در مورد میزان نیترات موجود در آب‌ها گفت: براساس استاندارد کشور که مجوز وجود نیترات به میزان کمتر از استاندارد WHO (سازمان بهداشت جهانی) را داده است کیفیت آب سنجیده می شود. براین اساس مجاز است که به میزان 50 PPM (میلیون گرم در لیتر) نیترات در آب محلول باشد. 
 
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در مورد ویژگی‌های چاه‌های ایزوله نیز تاکید کرد: از سه سال پیش به سمت حفاری چاه‌های آب به روش ایزوله رفتیم تا نگرانی از لحاظ ورود آلودگی به چاه نداشته باشیم. 
 
نوذری پور ادامه داد: براین اساس چاه آب در عمق زیاد حفر می‌شود و دارای جدار بتنی است به گونه‌ای که این جدار از نفوذ آلودگی‌ها به چاه جلوگیری می کند. بنابراین می توانیم از لحاظ مطلوب بودن کیفیت آب اطمینان داشته باشیم. 
*ایسنا