کد خبر: ۶۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۴

وزیر خارجه چین: پیشرفت‌ در مذاکرات بنای حصول یک توافق را ایجاد کرده است

وزیر امور خارجه چین گفت:‌ پیشرفت‌های حاصل شده در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 یک بنای مستحکم را برای دستیابی به توافق نهایی ایجاد کرده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در پی تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تا 30 ژوئن (9 تیر) سال 2015 گفت که چین نسبت به دورنمای این مذاکرات خوش‌بین است.

او پس از پایان دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در وین پایتخت اتریش اظهار کرد: پیشرفت‌های به دست آمده در این مذاکرات یک بنای مستحکم را برای حصول توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: وزیران امور خارجه ایران و گروه 1+5 معتقدند که در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌های حاصل شده است اگر چه در دور اخیر این رایزنی‌ها به دلیل محدودیت زمان توافق جامع حاصل نشد.

وانگ‌ یی افزود: تمام طرف‌های مذاکره کننده برای حفظ شرایط کنونی و ادامه روند مذاکرات از خود تمایل نشان داده‌اند تا بتوانند در ماه‌های باقیمانده به یک توافق جامع که از نظر همه قابل قبول است برسند.

وی با بیان این که چین نقشی مهم در مذاکرات داشته است گفت: چین در مذاکرات هسته‌ای موضعی هدفمند و عادلانه دارد و با ارائه پیشنهادات به مذاکرات شامل ایده‌هایی که در روز دوشنبه برای حل مسائل باقی مانده مطرح کرده بود نقشی سازنده در این جریان داشته است.

وزیر خارجه چین هم‌چنین از تمام طرف‌های مذاکره کننده خواست تا به تعهد خود برای دستیابی به یک توافق نهایی از طریق این تلاش‌های مشترک پایبند بمانند و برای دستیابی به توافقی که از سوی همگان قابل قبول باشد از خود انعطاف نشان دهند.
*ایسنا