کد خبر: ۶۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۶

بهترین گزینه دولت اعتدال برای وزارت علوم معرفی شده است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی رای قاطعی به فرهادی خواهد داد.

 به گزارش فرهيختگان آنلاين(FDN.IR)، رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: سوابق آقای فرهادی را باید به دو صورت مورد بررسی قرار داد، دسته اول سوابق فردی و دسته دوم سوابق علمی و اجتماعی او. سوابق فردی او به صورتی است که از یک خانواده مذهبی و سطح پایین جامعه توانسته به رشد قابل قبولی برسد. فرهادی توانسته از ابتدای انقلاب مسئولیت‌های مختلفی از جمله ریاست وزارت بهداشت و درمان و همچنین عضویت تیم پزشکی کمیته استقبال از امام را بر عهده گیرد.

وی با اشاره به سوابق تجربی و توانمندی‌های فرهادی نیز افزود: به نظر می‌ رسد که او می‌تواند ریاست وزارت علوم را بر عهده بگیرد و خواسته‌های مردم را به مرحله اجرا برساند. به اعتقاد بنده مجلس شورای اسلامی به فرهادی رای قاطعی خواهد داد، به استثنای افرادی که تحت هر شرایطی ممکن است به وزیر پیشنهادی از سوی آقای روحانی رای ندهند.

وی با اشاره به این‌که «مجلس شورای اسلامی مباحث سیاسی را برای انتخاب وزیر علوم مورد نظر قرار می‌دهد» اظهار کرد: دلیل این سخت‌گیری به علت حساسیت این وزارتخانه است که موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود؛ زیرا پرورش دهنده مدیران جامعه در آینده خواهد بود.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «جوانان تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند» گفت: افراد سیاسی این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهند تا اثر نامطلوبی در وزارت علوم به وجود نیاید.

اگر منافع شخصی و گروهی را کنار بگذاریم، به نظر می‌رسد که بهترین گزینه برای دولت اعتدال و مجلس شورای اسلامی آقای فرهادی است. تا جایی که منافع شخصی و گروهی پررنگ تر از مسائل ملی نشود، صدمه قابل توجهی به روابط بین دولت و مجلس وارد نخواهد شد.
*ایسنا