کد خبر: ۶۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۴

وعده‌های وزیر پیشنهادی علوم به اصولگرایان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تفاوت فرهادی با وزرای پیشنهادی علوم را تشریح کرد و گفت: موضع گیری‌های فرهادی نسبت به عقاید سیاسی‌اش بسیار شفاف‌تر از گزینه‌های پیشین وزارت علوم است. 
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، قاسم جعفری در واکنش به برخی موضع گیری‌ها مبنی بر اینکه فرهادی نیز مانند وزرای پیشنهادی قبلی دارای مواضع خاص سیاسی است گفت: مجلس رویه روشنی دارد و شاخص‌هایی دارد که باید رعایت شود. هر وزیر پیشنهادی که آن شاخص‌ها را داشته باشد مورد اقبال است و هر پیشنهادی که شاخص ها را رعایت نکند از اقبال مجلس برخوردار نخواهد بود. 
 
وی در تشریح تفاوت فرهادی با گزینه‌های پیشین وزارت علوم گفت: فرهادی روشن و شفاف بدون استفاده از کلمات چند وجهی فتنه را محکوم کرد و اعلام کرد که هیچ نامه ای را در حمایت از فتنه امضا نکرده است و چنین اقدامی را از طرف سیاسیون تقبیح می‌کند. 
 
سخنگوی کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی علوم در جلسات با نمایندگان وعده داد که از افرادی در پست های مدیریتی استفاده کند که به نظام انقلاب و مقام معظم رهبری اعتقاد داشته باشند و همچنین تلاش می‌کنند از تشکل‌های مثبتی مانند بسیج اساتید در انتخابات و اتخاد سیاست ها مشورت بگیرد. 
 
عضو فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: ما با کسی دعوا نداریم اما برخی حفظ حیاتشان در زنده نگه داشتن اختلافات است. در حالی که ما معیار و تراز داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم. 
 
وی در تبیین جریانی که قصد ایجاد شکاف میان اصولگرایان را دارد گفت: این حرکت در ابتدای این جریان تلاش کرد با ایجاد دو فراکسیون سیاسی اصولگرا در مجلس در میان اصولگرایان شکاف ایجاد کند و بعد از آن نیز شائبه هایی مانند اقلیت اصولگرا را مطرح می کردند که غیر منطقی بودن و اشتباه بودن همه این تحلیل ها در عدم رای اعتماد به وزاری پیشنهادی ثابت شد.
*مهر