کد خبر: ۶۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۹

یکی از علل شوره سر را بشناسید

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه شوره مو همیشه یک مشکل پوستی ساده نیست، گفت: در برخی مواقع شوره مو از علائم بیماری بوده و نباید ساده از این مساله گذشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر فرامرز عشقی با اشاره به اینکه شوره سر به دو نوع خشک و چرب تقسیم می‌شود، ادامه داد: افرادی که پوست خشک دارند، خارش سر داشته و 100 درصد دچار شوره مو هستند.

وی با بیان اینکه شوره مو قارچ نیست، افزود: مخمر در پوست همه افراد دیده می‌شود، اما افرادی که دچار شوره مو هستند نسبت به دیگران مخمر بیشتری در پوست سر خود دارند.

این متخصص پوست و مو از جمله مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد شوره مو را کم حمام کردن و استفاده از شامپوهای نامناسب عنوان کرد و افزود: افراد در سنین 20 تا 40 سالگی بیشتر درگیر شوره مو شده و از سن 40 سالگی به بعد این علائم کم‌تر دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: شوره مو، اغلب باعث ریزش مو شده که این موضوع در مردان به علت اینکه هورمون‌های مردان باعث چرب‌تر شدن سطح پوست شده و مخمر محیط بهتری برای رشد پیدا می‌کند و همچنین گاهی کمتر رعایت کردن نظافت، بیشتر مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای رفع شوره سر اظهار کرد: مبتلایان به شوره سر باید شامپو را براساس نوع موهای خود انتخاب کنند و در نوع شدیدتر بیماری از قرص‌های خوراکی تجویز شده توسط پزشک متخصص که شبیه کپسول و ضد مخمر بوده، استفاده کنند. لزومی ندارد که افراد حتما از شامپوهای خارجی و گران قیمت استفاده کنند، چراکه بسیاری از شامپوهای ایرانی اگر مناسب پوست و مو انتخاب شوند در حد شامپوهای خارجی است.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه با رعایت نظافت فردی به طور یقین شوره شر کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: کم خونی شدید یکی دیگر از عوامل ایجاد شوره سر است.
*ایسنا