کد خبر: ۶۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۵۳

نماینده موافق: اگر ما اهل معامله بودیم بهتر بود با روسای جمهور معامله می‌کردیم/لاریجانی: شما معامله را به هم نزنید!

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از وزیر پیشنهادی علوم خواست در صورت انتخاب به عنوان وزیر علوم سوابق غیر قابل قبول یا شبهه‌ناک برخی روسای دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سید مهدی هاشمی که در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس سخن می‌گفت، اظهار کرد: دوستان نکات مثبتی در دفاع از توانمندی آقای فرهادی گفتند، و با توجه به شناخت ایشان از گذشته و جلساتی که برگزار شد و نکاتی که مطرح شد و این که ایشان تمام شبهات و مطالبی را که مطرح شد روشن کردند ما انتظار داریم مجلس با رای خوبی ایشان را به وزارت علوم راهی کند.

وی افزود: تجربه گذشته نشان می‌دهد که مجلس دقیق و صحیح تصمیم گرفت. شما شاهد بودید که دو هفته بعد از استیضاح وزیر علوم رهبری فرمودند: باید فاصله با فتنه حفظ شود و مسئلوین باید به این موضوع دقت کنند که فتنه خط قرمز ماست. الحمدالله تمام شبهاتی که مطرح شده بود رفع شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: انتظار ما این است که آقای فرهادی همچنان که تاکنون به اصول و ارزشها پایبند بوده از این به بعد نیز توجه بیشتری داشته باشد. ما انتظار داریم در این دوره هم مثل گذشته برگ زرینی در کارنامه ایشان در پیشگاه ملت رقم بخورد، تعامل ایشان با مجلس حداکثری باشد و ایشان دقت لازم را به موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتی، پژوهش و تحقیقات داشته باشند.

هاشمی ارتقاء بین رشته‌ای را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم و از مطالبات مجلس عنوان و خاطر نشان کرد: ما همچنین امیدواریم آقای فرهادی تقویت بسیج که نماد ارزش‌های ماست را در اولویت قرار دهند. همچنین پاسخگویی به مسائلی که در گذشته مطرح بوده از انتظارات مجلس است. ایشان همچنین مقید به ارزشها بودند و امیدواریم در جایگاه حداکثری به این موضوع توجه کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه وزیر علوم به روسای دانشگاهی که به گفته وی سوابق قابل قبول نداشته و یا سوابق‌شان شبهه‌ناک است افزود: البته این موضوع در برنامه آقای فرهادی بوده و هست. در مورد بورسیه‌ها هم ما فکر می‌کنیم حقوقی از برخی ضایع شده و تعداد اندکی بودند که مغایر با قوانین و مقررات پذیرفته شدند نباید به خاطر این تعداد اندک حق همه ضایع شود. ایشان باید از حقوق افراد ذی حق دفاع کند و با کسانی که به ناروا از بورسیه بهره مند شدند برخورد کنند.

هاشمی در پایان اظهار کرد: اگر ما اهل معامله بودیم بهتر بود با روسای جمهور معامله می‌کردیم؛ این حرف صحیحی نبود که مطرح شد.

علی لاریجانی به مزاح در واکنش به این بخش از سخنان هاشمی خطاب به وی گفت: شما معامله را به هم نزنید!