کد خبر: ۶۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۶۹

سرلشکر جعفری: زیر بار حرف زور نمی‌رویم / همه به نقش سردار سلیمانی در عراق و سوریه اذعان دارند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاوردهای معنوی مذاکرات برای کشور را تشریح کرد. 
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار"محمدعلی جعفری" در اجتماع بزرگ "شکوه مقاومت" با حضور بسیجیان در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان اظهار کرد: وحدت و همدلی حاکم بر استان کرمان و دیدگاه‌های بسیار خوبی که استاندار برای توسعه اقتصادی و حل مشکلات مردم دارد، فرصت خوبی است و امیدواریم همه به ویژه بسیجیان برای ساختن استان تلاش کنند. 
 
وی افزود: امام راحل در پنجم آذر سال 58 و بعد از تسخیر لانه جاسوسی که مشخص شد امریکا دشمن ماست، تشخیص دادند که باید آمادگی دفاعی مردم ایران به صورت کامل و گسترده انجام شود تا در برابر توطئه‌های امریکا و نظام سلطه بتوانیم مقاومت کنیم لذا فرمان تشکیل بسیج را دادند. 
 
جعفری تصریح کرد: بسیج نعمت بزرگی بود که در برابر تهدیدات خارجی و مسائل داخلی و عرصه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور فعالی دارد و رمز موفقیت و بقاء انقلاب در تشکیل بسیج 20 میلیونی است. 
 
وی بیان کرد: محاسبه دشمنان ایران اسلامی در آغاز جنگ این بود که ظرف سه تا هفت روز می توانند خوزستان را به تصرف خود درآورده و با فشار آوردن به نظام نوپا، جلوی صدور نقلاب را بگیرند. 
 
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: محاسبه دشمنان بدون در نظر گرفتن توان مردمی ما محاسبه درستی بود، زیرا در هر کشوری نیروهای نظامی و ارتش ها در جنگ، مقابل هم می ایستند و محاسبه توان رزم نیز برای جنگ همین نیروهای دفاعی و نظامی هستند. 
 
وی افزود: طبیعی بود که با گذشت یک سال از پیروزی انقلاب، ارتش آمادگی لازم را نداشته باشد و دشمنان این را به خوبی می دانستند، اما غافل از این بودند که مردم ایران، ملتی مومن، مجاهد و پاسخ دهنده به هر متجاوزی هستند. 
 
جعفری تصریح کرد: دشمنان نمی دانستند که یک توان بزرگ با عنوان بسیج وجود دارد که می‌توانند محاسبات آنها را به هم ریخته و مردم ما گروه گروه به جبهه ها رفته و در مقابل دشمن ایستادند. 
 
وی بیان کرد: این حضور گسترده در جبهه موجب شد دشمن نتواند به اهداف خود برسد و با گذشت دو ماه از جنگ، ارتش عراق متوقف شد و نتوانست پیشروی داشته باشد. 
 
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات های مردمی با محور نیروهای بسیجی و مردمی بعد از گذشت سه ماه از جنگ آغاز شد، زیرا نگاه بنی صدر به عنوان رییس جمهور از بیرون راندن دشمن ناامید شد. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موفقیت‌های نیروهای بسیج و سپاه گفت: شهید باقری طراح عملیات های بزرگ دفاع مقدس است که عملیات حصر آبادان را طراحی و رزمندگان ما با کمترین تلفات این عملیات را با موفقیت به پایان رساندند. 
 
وی افزود: عملیات طریق القدس در 8 آذر سال 60 انجام شد که دشمن را در مسیر شکست و ناامیدی قرار داد و نخستین عملیاتی بود که شهرهای بستان، هویزه و سوسنگرد را آزاد کرد و زمینه ساز عملیات بیت المقدس شد. 
 
جعفری تصریح کرد: با گذشت یک سال از آغاز جنگ توانستیم با کمک مردم و نیروهای دلاورمان دشمن را از خاک کشورمان بیرون برانیم و این معجزه الهی بود که ایران به تنهایی در مقابل همه کشورها که یا در سکوت بوده و یا صدام را حمایت می کردند، بایستد. 
 
وی بیان کرد: مردم ایران با ایستادن پشت سر رهبرشان در مدت کمی تجربیات بسیار خوبی در انجام عملیات های پیچیده نظامی کسب کرده و تلفات دشمن را افزایش داده و صدام درخواست آتش بس از ایران ارائه کند. 
 
جعفری اظهار کرد: نگاه به توانمندی‌ها و ملت خود و توجه به ابزار و امکانات مادی این نتیجه را به بار می آورد و این تجربه را از دوران دفاع مقدس داریم. 
 
وی ادامه داد: چرا امروز برای حل مشکلات کشور از این توانمندی عظیم و این تجربه بزرگ استفاده نمی کنیم و برای حل مسائل فرهنگی و اقتصادی به سمت مردم نمی رویم؟ 
 
فرمانده کل بسپاه افزود: بسیج و بسیجی یک نعمت بزرگ در کشور ماست که بسیاری از کشورها بعد از جنگ به دنبال گسترش این تفکر در کشورشان بودند و نمی دانند که این فرهنگ برگرفته از باور دینی مکتب تشیع است، زیرا حرکت بسیجی بدون هدایت رهبری به نام ولایت فقیه معنا ندارد. 
 
وی تصریح کرد: بسیجیان ما در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده و توانستند حق خود را از طاغوت های حام بر کشورشان بگیرند و این اتفاق را با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب در دنیا شاهد هستیم که بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی است. 
 
جعفری بیان کرد: این دستاورد مهم که همان توسعه تفکر مقاومت و ایستادگی هست، به سرعت در دنیا در حال گسترش است و در بسیاری از کشورها نتیجه داده و اگر این درس به کشورهای لبنان، سوریه و عراق داده نشده بود، سرنوشتان معلوم نبود و انقلاب یمن پیروز نمی شد. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در هفته بسیج باید به مبانی تفکر بسیجی پی ببریم و به درس هایی که این حرکت مردمی به دنبال داشته، توجه کنیم. 
 
وی افزود: یکی از مشکلات امروز این است که توجه به مولفه های اصلی قدرت خودمان نداریم. جبهه گسترده انقلاب اسلامی را می بینیم و می بینیم که امریکا و اسرائیل هرچه تلاش و برنامه ریزی می کنند، به آن دست نمی یابند و این به خاطر ایده و حرکت جدیدی است که به دنبال انقلاب از ایران آغاز شده و به منطقه گسترش یافته و مانع تحقق اهداف شوم استکبار و نظام سلطه است. 
 
جعفری تصریح کرد: چرا به این توانمندی و دستاوردهای بزرگ نباید توجه کنیم؟ و آن را با برخی خواسته های کوچک مادی دنیایی مقایسه می کنیم. 
 
وی گفت: متاسفانه امروز بین شعار اصلی انقلاب یعنی ایستادگی در مقابل نظام سلطه با فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمن علیه کشور مقایسه می شود. در حالی که مردم ما می دانند که این فشارهای سیاسی و مسائل اقتصادی و ... به خاطر ایستادگی بر شعارهای اصلی و زیر بار امریکا نرفتن است. 
 
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: یک شعار اصلی داریم و این است که زیر بار حرف زور نمی رویم و این مولفه اصلی قدرت ایران و عزت امروز ایران اسلامی است. 
 
وی افزود: اگر اقتدار و عزت ایران زبانزد همه جوامع دنیا شده، به خاطر ایستادگی است که برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی و برگرفته از نهضت عاشوراست. 
 
جعفری تصریح کرد: نباید این مولفه اصلی قدرت خودمان را فراموش کنیم. عزت و اقتدار مسئله کوچکی نیست و نصیب هر ملتی نمی شود که این عزت ایران به خاطر ایستادگی در برابر دشمن است. 
 
وی بیان کرد: مردم ما با پیروی از امام حسین(ع) در مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده و می کند و این ایستادگی هر هزینه ای داشته باشد، مردم حاضر به پرداخت آن هستند و فشارهای اقتصادی، بخشی از این هزینه هاست. 
 
جعفری با اشاره به وقایع تاریخی و درس آموز صدر اسلام تاکنون گفت: با هدایت رهبری، انقلاب اسلامی جلو می رود و مردم ما پای کار هستند. اصل انقلاب ما در ایستادگی در مقابل نظام سلطه است که با هیچ چیز قابل معاوضه نیست و مردم ما و بسیجیان ما پیشتاز این ایستادگی بوده و هستند. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: نقش بسیج و بسیجی در مشکلات کشور تعیین کننده است و فتنه سال 88 که هشت ماه طول کشید خطری بیشتر از هشت سال جنگ برای انقلاب اسلامی داشت اما مردم با بصیرت و ایمان توانستند از آن عبور کنند. 
 
وی افزود: پیام 9 دی این بود که مردم قدر ولایت فقیه را نسبت به گذشته بیشتر دانستند و به این حرف تاریخی امام رسیدیم که "اگر می خواهید به کشور آسیبی نرسد، پیشتیبان ولایت فقیه باشید". 
 
جعفری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی امروز با درس گرفتن از تجربیات دفاع مقدس یعنی حضور مردم در اقتصاد مقاومتی و اعتماد به مردم قابل رفع است و باید باور کنیم که مشکلات ملی را باید به دست خود مردم بسپاریم و اگر این اعتماد در همه مسوولان کشور وجود داشته باشد، می بینیم که تحول عظیمی در کشور به وجود می آید. 
 
وی بیان کرد: برای حل مشکلات فرهنگی نیز دین اسلام به ما دستور داده و امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه آنطور که باید در جامعه ما به آن عمل نمی شود و باید این مسئله توسط مردم انجام شود. 
 
جعفری اظهار کرد: امیدواریم این فریضه الهی در جامعه گسترش یافته و به آن عمل شود و زمینه نصرت الهی در جامعه فراهم گردد. 
 
وی بیان کرد: امروز امنیت حاکم بر کشور حاصل حضور گسترده مردم و بسیجی ها در صحنه های مختلف است و کشورهای مستکبر با مزدورانشان در صدد بر هم زدن امنیت داخلی ما هستند و حضور مردم در صحنه ها موجب امنیت همه جانبه کشور است. 
 
جعفری تصریح کرد: مدیریت درست و سپردن امنیت به مردم تجربه ای است که در شمال و جنوب و شرق کشور داریم و امروز 10 هزار بسیجی اهل تسنن در دسته های رزمی در مرز در مقابل دشمنان از جنس داعشی ایستاده‌اند و اگر این حرکت نبود معلوم نبود سیستان و بلوچستان یا کردستان امروز چه مشکلاتی داشت؟ 
 
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: سال های قبل دشمنان برنامه داشتند که ماجرایی مثل سوریه و عراق در ایران از زمان فتنه 88 ایجاد کنند که با بصیرت و هوشیاری مردم و حضور در صحنه خنثی شده و باید قدر این نعمت ها را بدانیم و به شکرانه نعمات، آمادگی پیمودن راه سخت و طولانی در پیش را داشته باشیم. 
 
وی در ادامه با بیان این‌که قرار نیست انقلاب اسلامی به این زودی به پایان برسد، گفت: مرحله اول انقلاب اسلامی، پیروزی بر حاکم طاغوتی است و استقرار نظام اسلامی و تحکیم پایه های آن مرحله دوم است و مقام معظم رهبری 5 مرحله برای انقلاب اسلامی تعریف کرده اند. 
 
جعفری اظهار کرد: نظام اسلامی به برکت خون شهیدان و پایداری مردم، بسیار مستحکم است و دشمنان از تغییر این نظام ناامید شده اند. 
 
وی افزود: اسلامی شدن جامعه، استقرار عدالت و رفع محرومیت از جامعه اهداف دیگر انقلاب است که باید با کمک مردم محقق شود و مسوولان باید بستر را فراهم و این مطالبه را از مردم داشته باشند. 
 
جعفری گفت: انقلاب اسلامی هنوز راه طولانی در پیش دارد تا پرچم آن را به دست صاحب اصلی اش برساند و امروز شواهد ظهور و بسترسازی ها و زمینه ها را می بینیم. 
 
وی با بیان اینکه امروز دل ملت عراق با ایران و انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دشمن از تفکر دسته ای از اهل سنت که همان سلفی گری و تکفیری است گروهی به عنوان داعش درست کرد و همین گروه عاملی برای جلب شدن مردم عراق و سوریه به سمت ایران و انقلاب اسلامی شده است. 
 
جعفری افزود: مردم این کشورها انقلاب را باور کردند و دیدند تنها حامی آنها ایران است و دیدند ایستادگی در برابر نظام سلطه یک حق است و موفقیت خود را در این دیدند. 
 
فرمانده کل سپاه اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز خار چشم دشمنان شده و به عنوان یکی از بازماندگان دفاع مقدس ایستادگی در عراق و سوریه در مقابل دشمن را انجام می دهد و دوست و دشمن به این مسئله پی برده اند. 
 
وی افزود: این عظمت جمهوری اسلامی است و وعده الهی است که خداوند وعده داده اگر جامعه ای دین خدا را یاری کنند، خداوند چندین برابر آنها را یاری می کند و این اتفاق را همواره شاهد هستیم. 
 
جعفری گفت: تعجب می کنیم عده ای به این می رسند که حرف امریکا را در موضوع هسته ای بپذیرند. البته یکی از برکات موافقت مقام معظم رهبری با مذاکرات هسته ای این بود که بخش قابل توجهی از مردم ما که به امریکا اعتماد داشتند، به این رسیدند که امریکا قابل اعتماد نیست. 
 
وی تصریح کرد: امروز درصد بسیار بالایی از مردم ما به این نکته پی بردند که ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن هم رمز موفقیت ماست و هم یک حرف درست و به حقی است. 
 
جعفری بیان کرد: اگر مذاکرات نتیجه مادی نداشته باشد، همین تجربه معنوی کافی است که مردم این شناخت را پیدا کردند و به یاری خداوند این حرکت عظیم الهی که هر روز شاهد موفقیت در گوشه و کنار جبهه عظیم انقلاب و مقاومت سلامی که از مرزهای ایران بسیار فراتر رفته، هستیم. 
 
وی افزود: این مقاومت تا بیخ گوش اسرائیل رفته و حتی در داخل فلسطین وجود دارد و باید خداوند را شاکر نعمت ها باشیم. 
 
جعفری تاکید کرد: باید برای به نتیجه رساندن و ثمره نهایی انقلاب خود را مهیا کرده و بدانیم که در صحنه های مختلف انقلاب، بسیجی در هر کسوت، شغل و سن باید چه وظیفه ای ایفا کند؟ 
 
وی افزود: خداوند انتظار مجاهدت با جان و مال دارد و باید همه با نگاه جهادی در مسائل، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: حرکت جهادی یعنی اینکه بدانیم هر حرکتی که انجام می دهیم، دشمنی داریم و باید حرکت اقتصاد مقاومتی توسعه پیدا کند و می بینیم که با این حرکت می شود بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد و این باور ماست که در هشت سال جنگ تجربه کرده ایم. 
*ایسنا