کد خبر: ۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۰

چالش بعدی اوباما در مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری فرانسه درگزارشی با اشاره به تمدید مذاکرات ایران و 1+5 نوشت: به نظر می‌رسد تمدید مذاکرات باعث برجسته شدن چالش‌ها میان کاخ سفید و جمهوری خواهانی شده است که خواهان افزایش فشارهای اقتصادی علیه ایران هستند .

به گزارش ایسنا به نوشته این خبرگزاری در حالی برخی از قانونگذاران تندرو متمایل به وضع تحریم های جدید از طریق کنگره علیه ایران هستند که کارشناسان هشدار می‌دهند تلاش برای اعمال فشارهای اقتصادی می تواند باعث سنگ اندازی هایی در روند مذاکرات شود.

در همین راستا جان مک کین، سناتور لیند سی گراهام و کلی آیوت از سناتورهای جمهوری خواه در بیانیه‌ای اعلام کردند ما معتقدیم که تمدید اخیر مذاکرات نیازمند افزایش تحریم های اعمالی است و باید هر گونه توافق نهایی میان ایران و آمریکا برای تصویب به کنگره فرستاده شود.

به نوشته این خبر گزاری ایپک یکی از لابی های معروف رژیم صهیونیستی سال گذشته در جهت حمایت از استراتژی اوباما در مذاکرات از اعمال تحریم های جدید مخالفت کردند اما این گروه به تازگی اعلام کردند که اعمال تحریم های اقتصادی جدید علیه ایران می تواند موقعیت آمریکا را تقویت کند.

رابرت منندز سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا قانون تحریم را نوشته اند که توسط 60 نفر از سناتورها از آن حمایت شده است.

وی اعلام کرده است که می خواهد این قانون جدید را زمانی که جمهوری خواهان کنترل سنا را در ژانویه به دست می آورند دوباره مطرح کند.

همچنین به نوشته خبرگزاری رویترز کمیته آمریکایی امور اسرائیل یکی از گروه های لابی تاثیرگذار در واشنگتن از کنگره خواستار اعمال تحریم های جدید شد . این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد کنگره باید یک پیام روشن اعلام کند مبنی بر اینکه تحمل آمریکا بدون محدودیت نیست و به ایران نباید اجازه داده شود که به سلاح های هسته‌ای دست یابد.

به گزارش ایسنا، ادعای جمهوری‌خواهان در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید دارند.