کد خبر: ۶۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۵

دیدار سفیر ایران با امیر ریاض

سفیر ایران در عربستان سعودی در دیدار با امیر ترکی عبدالله بن عبدالعزیز، امیر ریاض، مسائل مورد اهتمام دو طرف و راه‌های توسعه روابط ایران و عربستان در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسین صادقی در این دیدار اولویت سیاست خارجی کشورمان را بهبود روابط با همسایگان برشمرد و بر اهمیت تحرک در روابط و اتخاذ گام‌های عملی در جهت توسعه و گسترش مناسبات در تمامی زمینه‌ها، و ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی تأکید کرد.

سفیر کشورمان در ریاض هم‌چنین با اشاره به خطر افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه، اظهار کرد: گروه‌های افراطی ازجمله داعش با کشتار مردم بی‌گناه، به دنبال ارائه چهره غیرواقعی و خشن از اسلام هستند.

امیر ترکی بن عبدالله نیز در این دیدار با استقبال از سیاست و راهبرد بهبود روابط بین کشورهای همسایه، اظهار کرد: ما برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و معتقدیم از تقویت مناسبات ایران و عربستان بر اساس منافع مشترک، علاوه بر دو کشور، همه منطقه و جهان اسلام نیز منتفع خواهند شد.
*ایسنا