کد خبر: ۶۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۷

امریکا درتدارک افزایش نیروهایش در "افغانستان"

به گفته چند منبع آگاه، امریکا برای پرکردن شکاف ایجاد شده درماموریت ناتو توسط کشورهای یاری دهنده، درتدارک افزایش شمار نیروهایی است که درسال 2015 درافغانستان حفظ خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  ، یکی ازاین منابع گفت: شمار نهایی این نیروها هنوز مورد توافق قرارنگرفته ولی دست کم چند صد نفر بیشتر از تعداد نیروهایی است که در ابتدا برای نگهداشتن در نظر گرفته شده بود.

منبع مزبور گفت: عدم انجام این کار به منزله از دست رفتن پایگاه ها در این ماموریت است .

طبق تعهد امریکا که ازآن به عنوان یک راه حل موقت تا زمان تحقق نیافتن قول دیگر کشورها برای تامین نیرو یاد شده واشنگتن ممکن است یکهزار سرباز دیگر خود را به افغانستان اعزام کند.

این آمار مورد تایید سه منبع قرار گرفته که گفته اند شمار نهایی هنوز مورد بحث قرارداشته وبستگی به پا پیش گذاشتن دیگر کشورها برای تحقق قول هایشان دارد.

به گفته منابع مزبور که خواستند ناشناس بمانند، نیروهای مضاعف امریکا به یک نیروی قوی 12هزار نفره ناتو خواهند پیوست که برای کار آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای افغان دراین کشور خواهند ماند.

این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در ماه مه اعلام کرده بود که شمار نیروهای این کشور تا پایان سال به 9800 نفر کاهش خواهند یافت و مجددا در سال اینده به نصف تقلیل یافته و تا پایان سال 2016 به سطح معمولی در حد حفاظت از سفارتخانه این کشور در کابل خواهد رسید