کد خبر: ۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

معاون دادستان کل کشور:موافق انسداد شبکه‌هاي اجتماعي نيستيم / فضاي مجازي ساماندهي شود

فارس/ معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور در مشهد با بيان اينکه موافق مسدود شدن شبکه‌هاي مجازي نيستيم، گفت: شوراي عالي فضاي مجازي تشکيل شده تا اين ظرفيت‌ را در راستاي خدمت به مردم قرار دهد.

سيد مرتضي بختياري امشب در يادواره شهداي دادگستري خراسان رضوي که در محل سالن اجتماعات دادگستري استان برگزار شد، اظهار کرد: آثار بابرکت خون‌هاي شهدا و فداکاري جانبازان هميشه سرافراز باعث ماندگاري انقلاب اسلامي شد.

وي با بيان اينکه بايد به شيطنت‌هاي استکبار جهاني طي 36 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي توجه جدي داشت، خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقد بودند که استکبار جهاني با ريل‌گذاري و ساخت لوکوموتيو و به ويژه تربيت لوکوموتيورانان ماهر به دنبال اين بود تا به صحنه آوردن همه امکانات، خود را به دنيا تحميل کند و هيچ کشوري نتواند در مقابل آن قد علم کند.

وي تاکيد کرد: با اين وجود امام (ره) تعبيرشان اين بود که ما مي‌توانيم و مي‌خواهيم روي پاي خودمان بايستيم و خودمان ريل‌گذاري کنيم و علاوه بر ساخت لوکوموتيو، لوکوموتيورانان ماهري هم تربيت کنيم تا به اين وسيله اسلام را به جهان معرفي کنيم.

بختياري بيان داشت: اين تعبير امام(ره) امروز محقق شده و جمهوري اسلامي به سبب جانفشاني شهدا به سينه تمام قدرت‌هاي جهاني دست رد زده است در هشت سال دفاع مقدس جوانان انقلاب اسلامي با تبعيت از امام(ره) با وجود اينکه تمام دنيا در يک طرف بود و ايران اسلامي در يک طرف ديگر و حتي در محاصره اقتصادي بود با تمام قدرت در مقابل استکبار جهاني ايستادند و نشان دادند که با ايمان به خداوند وعده‌هاي الهي محقق خواهد شد.

وي با بيان اينکه امام(ره) تکيه بر غرب و شرق را براساس تحليل‌هايشان تحريم کردند، عنوان داشت: اين مبنا که تکيه بر غرب و شرق تحريم است پايه و اساس پيروزي‌هاي جمهوري اسلامي در برابر توطئه‌هاي استکبار جهاني است.

معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور تاکيد کرد: ما تا وقتي که به خداوند و اهل بيت(ع) تمسک داشته باشيم، بدون شک مي‌توانيم روي پاي خودمان بايستيم و با خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان آنان را به زانو درآوريم.

وي ادامه داد: تمامي کشورهاي دنيا به رژيم بعث عراق کمک کرده و تسليحات نظامي اين رژيم را براي جنگ با ايران تامين مي‌کردند،اما جمهوري اسلامي هشت سال در مقابل آنان ايستادگي کرد، حتي براي خريد تسليحات نظامي در بازار آزاد هزينه‌هاي بسيار بالايي را به ما تحميل مي‌کردند چرا که دشمن تمام تلاشش اين بود که غائله انقلاب را در جنگ تحميلي تمام کند، اما ايثارگري جانبازان و شهدا باعث خنثي شدن توطئه‌هاي استکبار شد.

وي با بيان اينکه به برکت تفکر بسيجي ايران امروز در تمامي عرصه‌ها نظير عرصه‌هاي علمي و نظامي داراي رتبه‌ها و جايگاه بالايي است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري از 1370 بحث ناتو و شبيخون فرهنگي را مطرح کردند و امروز هم ما شاهد جنگ نرم حساب شده دشمن هستيم، ما نمي‌گوييم شبکه‌هاي اجتماعي بسته شوند، اما شوراي عالي فضاي مجازي تشکيل شده تا اين ظرفيت‌ را در جهت خدمت به مردم قرار دهد نه در جهت تضعيف دين مردم.

وي ادامه داد: دشمن مطمئن است که در جنگ سخت نمي‌تواند با ايران بجنگد و به همين دليل به دنبال شکست دادن جمهوري اسلامي در عرصه جنگ نرم است و امروز دشمن متاسفانه از جنگ نرم احساس موفقيت کرده است.

وي با اشاره به شيطنت‌هاي استکبار جهاني و در راس آن آمريکا طي سال‌هاي اخير اظهار کرد: آمريکا هنگامي که براي سرنگوني رژيم صدام به آمريکا سرباز اعزام کرد متحمل بيش از يک هزار و 200 ميليارد دلار هزينه شد که همين چند وقت پيش مشاوران رئيس جمهور آمريکا تاکيد کردند که با وجود هزينه‌هاي بسيار بالايي که آمريکا براي سرنگون کردن رژيم صدام متحمل شد، ايران بر عراق حاکم شده است.

معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور عنوان کرد: آمريکا امروز به دنبال اين است تا عراق را تحت حاکميت خود قرار دهد و در اين راستا با آموزش نيروهاي نظامي و تکفيري‌ها و اعزام آنها به عراق مي‌خواهد با به راه‌انداختن شيعه و سني و به اسم مسلمانان عراق را مجددا تصرف کند.

وي ادامه داد: با وجود اينکه عربستان سعودي ميلياردها دلار هزينه کرد تا رژيم حاکم بر سوريه را سرنگون کند اما علاقه مردم سوريه به رژيم اسد باعث شد که چندين سال مقاومت و ايستادگي در برابر توطئه‌هاي دشمن داشته باشند.

معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال اين است که با پول خود مسلمانان و تحريک مسلمانان جنگ‌افروزي کند و به جاي اينکه پول‌هاي هنگفتي هزينه کند با وارد کردن تکفيري‌هاي آموزش ديده به عراق به نام اسلام اهداف خود را محقق سازد.