کد خبر: ۶۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۴

طغیان طارمی علیه صادقیان


دربی79 درحالی پشت‌سر گذاشته شد که حرف وحدیث‌ها در مورد ستاره این بازی همچنان ادامه دارد؛ مهدی طارمی! شاید زمانی که پرسپولیسی‌ها در پی ارائه یک بازی ضعیف و پذیرفتن شکست در نیمه اول شهرآورد تهران راهی رختکن شدند، کمتر کسی می‌توانست به احیای این تیم در وقت دوم امیدوار باشد. با این وجود جوان بوشهری و 22 ساله پرسپولیس در نیم ساعت پایانی به زمین آمد و ورق را برگرداند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، طارمی که در برنامه نود نیز با کسب بیش از 50 درصد آرای مردمی به‌عنوان بهترین بازیکن دربی79 انتخاب شد، در این بازی یک بار تیر دروازه استقلال را لرزاند، یک پاس گل داد و یک پنالتی هم گرفت که البته از چشمان جهانبازی پنهان ماند. حالا با این نمایش خیره‌کننده، طارمی بیش از گذشته در کانون توجهات قرار گرفته است. به قول خودش وقتی ابتدای فصل به پرسپولیس آمد،‌ حتی عکاسان و خبرنگاران مستقر در مقابل ساختمان باشگاه هم متوجه نشدند او بازیکن جدید سرخپوشان است. حالا اما کمتر کسی در این شهر او را نمی‌شناسد؛ جوان سر به زیری که اگر قدر خودش را بداند، قله‌های بلندی را فتح خواهد کرد.

 پول خوشبختی نمی‌آورد!
این یک جمله کلیشه‌ای است که بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌های قدیمی ایرانی شنیده‌ایم؛ اینکه پول خوشبختی نمی‌آورد! با این وجود اما در فوتبال حرفه‌ای امروز گاه این گزاره بدجوری درست از آب درمی‌آید. طی سال‌های گذشته موفقیت ادامه‌دار باشگاهی مثل نفت تهران و البته ناکامی وحشتناک امثال استیل‌آذین نشان داده است همیشه نمی‌توان با صرف بودجه هنگفت به موفقیت رسید و شاید آنچه اهمیت بیشتری دارد، درست خرج کردن باشد. این مساله به صورت جزئی‌تر در مورد بازیکنان فوتبال هم قابل تعمق است. 

سال گذشته ستاره غیرمنتظره پرسپولیس در لیگ برتر، محمد عباس‌زاده‌ای بود که با رقمی بسیار نازل از نساجی قائم‌شهر به جمع قرمزها اضافه شد. امسال اما ظاهرا قرعه فال به نام مهدی طارمی افتاده است که همان نقش را ایفا کند. 

مقایسه عملکرد این بازیکن در نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم با برخی از ستاره‌های گرانقیمت لیگ و پرسپولیس می‌تواند بسیار جالب باشد. شاید برای انجام یک مقایسه تطبیقی، هیچ بازیکنی به اندازه پیام صادقیان به کار نیاید؛ فوتبالیست پرحاشیه‌ای که خیلی‌ها امسال برای موفقیت پرسپولیس در سه جام روی وی حساب کرده بودند، اما این روزها تنها جایی که می‌شود او را پیدا کرد، روی اینترنت و کری‌خوانی‌های فیس‌بوکی و اینستاگرامی است!

 یک ششم ارزان‌تر، هفت برابر موثرتر!
پیام صادقیان برای لیگ چهاردهم قراردادی 950 میلیون تومانی با پرسپولیس منعقد کرده است. او اما در نیم‌فصل اول تنها طی پنج بازی، به مدت 320 دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت که ماحصل حضور او در این مسابقات، تنها یک گل، بدون ارسال هیچ پاس گلی بوده است. او همچنین یک کارت قرمز هم گرفته است. جالب اینکه در تمام طول نیم‌فصل اول، پرسپولیس فقط یک بار هنگام  حضور صادقیان در زمین به گل رسیده که آن گل را هم خود او به نفت تهران زده است! در نقطه مقابل اما قرارداد مهدی طارمی 150 میلیون تومانی است. او در نیم‌فصل اول در هر 15 بازی سرخپوشان در مجموع به مدت 966 دقیقه به میدان رفته و علاوه بر به ثمر رساندن سه گل‌، چهار پاس گل هم برای همبازیانش ارسال کرده است؛ پاس‌هایی که شاید مهم‌ترین‌شان در دربی79 جلوی پای محمد نوری فرود آمد!

 این کجا و آن کجا؟
خاطراتی که از پیام صادقیان درنیم‌فصل اول به جا ماند، حمله به داور، محرومیت طولانی، اعتراض به تعویض، خداحافظی اینستاگرامی و البته فستیوالی از خمیازه‌ها بود. حتی نسبت به مصدومیت اخیر و عجیب او هم نمی‌توان چندان بی‌اعتنا بود. کافی است یادی کنیم از آخرین کنفرانس خبری علی دایی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس؛ جایی که او بعد از بازی با تراکتورسازی در مورد آسیب‌دیدگی برخی از بازیکنان به‌طور سربسته گفت: «مهم‌ترین عامل مصدومیت به زندگی بیرونی و شخصی بازیکنان بر می‌گردد.»

 در نقطه مقابل اما مهدی طارمی می‌گوید در تهران فقط مسیر بین درفشی‌فر با منزل مسکونی‌اش را بلد است. از کجا معلوم؛ شاید همین «نابلدی» اگر ادامه پیدا کند، یک ستاره درست و حسابی تحویل فوتبال ایران بدهد!   
منبع: دنیای اقتصاد