کد خبر: ۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۵

بازتاب سخنان رهبری در نشریات عربی

روزنامه های الدستور چاپ اردن و السفیر چاپ لبنان بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را بازتاب دادند. روزنامه السفیر در تیتر یک خود از قول مقام معظم رهبری نوشت: ایران هرگز تعظیم نمی کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پایگاه اینترنتی روزنامه الدستور اردن در شماره امروز خود نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران که حرف پایانی را درباره پرونده هسته ای این کشور می زند گفت غرب نمی تواند مردم ایران را به زانو در آورد. این در حالی است که مذاکرات ایران با گروه پنج بعلاوه یک تا ماه ژوئن آینده تمدید شد.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران در صفحه شخصی خود در تویتر گفت:آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را به زانو در آورند اما نتوانستند و نخواهند توانست. این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: این نخستین واکنش ایران به تصمیم کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان پس از تمدید مذاکرات به مدت هفت ماه است.

این منبع نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران نیز روز گذشته اعلام کرد سرانجام این مذاکرات به توافق منجر خواهد شد اما در عین حال تاکید کرد ایران از برنامه هسته ای خود دست بر نخواهد داشت. این منبع افزود: گروه پنج بعلاوه یک و ایران تلاش می کنند تا به دوازده سال تنش برنامه هسته ای بحث برانگیز این کشور در عرصه بین المللی پایان دهند.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: کشورهای بزرگ از ایران می خواهند توانایی های هسته ای خود را کاهش دهد به این منظور که مبادا روزی این کشور به سلاح اتمی دست پیدا کند اما در مقابل تهران تاکید دارد برنامه هسته ای اش مسالمت آمیز است و همچنین خواستار برداشتن تحریم های اقتصادی غرب است.

این منبع افزود: گروه پنج بعلاوه یک که یک ساله پیش در ژنو توافق مقطعی با ایران به امضا رساندند تصمیم گرفتند این توافق را برای هفت ماه دیگر تمدید کنند.

در همین حال؛ روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز خود با بازتاب دادن اظهارات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: به محض اعلام تمدید مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای شش گانه در وین برای هفت ماه دیگر رهبر ایران به بحث و جدلهای داخلی درباره ادامه مذاکرات با غرب پایان داد و گفت غرب نتوانست در مذاکرات هسته ای ایران را به زانو در آورد.

*شبکه خبر