کد خبر: ۶۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۲

اسارت 30 نیروی پیشمرگ‌ توسط داعش

گروه تروریستی داعش با افزایش تصرف مناطق جنوبی شهر کرکوک، ده‌ها تن از نیروهای پیشمرگ را به اسارت گرفت، این در حالی است که داعش حملات خود به دو استان الانبار، نینوا و دیالی را افزایش داده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه‌ خبری الجزیره، یکی از افسران کرد اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به‌ طور موقت کنترل یکی از روستاها را در اختیار گرفته که پیشمرگ‌ها با حمایت هوایی ائتلاف توانستند آن را از داعشی‌ها پس بگیرند.

منابع پزشکی اعلام کردند که در جریان حملات داعش یک افسر و پنج تن از نیروهای پیشمرگ کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند.

در استان نینوا نیز گروه تروریستی داعش در تلاش برای بازپس گرفتن سد موصل و منطقه زُمار که در شمال غرب موصل قرار دارند، به این دو منطقه حمله کرد.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که در جریان درگیری‌های رخ داده در منطقه‌ی السجاریة خساراتی به منطقه‌ رمادی، مرکز الانبار وارد شد.

نیروهای امنیتی عراق به منظور بازپس‌گیری و رفع محاصره یک پایگاه هوایی در السجاریة تجهیزات نظامی خود را در این منطقه افزایش دادند.

در منطقه دوخیخة واقع در غرب هیت، در پس انفجار بمب‌هایی که توسط داعش در این منطقه کاشته شده بود. چهار خودروی نظامی ارتش عراق منفجر و چندین تن از سربازان عراقی کشته و زخمی شدند.

در استان صلاح‌الدین واقع در شمال بغداد، گروه تروریستی داعش در تلاش برای تسلط بر مسیر اصلی که بغداد را به شهر بیجی متصل می‌کند، نیروهای عراقی را هدف حملات خود قرار دادند.

در استان دیالی واقع در شرق عراق نیز نیروهای پیشمرگ به منطقه طبج در نزدیکی منطقه جلولا، که پیشتر توانستند آن را از کنترل داعشی‌ها خارج کنند، حمله کردند. 
*ایسنا