کد خبر: ۶۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۶

افراد حساس به زرده تخم مرغ، واکسن آنفلوآنزا نزنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان گفت: افرادی که سابقه حساسیت به زرده تخم مرغ دارند از تزریق واکسن آنفلوآنزا باید خودداری کنند.
 
 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، دکتر محمدرضا صائینی امروز پنجشنبه با تاکید بر اینکه برخی افراد باید از تزریق واکسن آنفلوآنزا پرهیز کنند، افزود: افرادی که سالهای گذشته نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا حساسیت نشان داده اند نیز باید از تزریق آن خودداری کنند.

وی گفت: زرده تخم مرغ محیط کشت واکسن آنفلوآنزای انسانی است و بر این اساس تزریق واکسن آنفلوآنزای انسانی به افراد با سابقه حساسیت به تخم مرغ توصیه نمی شود.

صائینی افزود: گروههای هدف و پرخطر شامل افراد بالای 65 سال، کودکان، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های قلبی، بیماری های مزمن ریوی، آسم، افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا مبادرت کنند.

وی گفت: دیگر گروه های سنی بین شش تا 50 سال که به هیچ نوع بیماری مبتلا نیستند، نیز می توانند با هدف ارتقا ایمنی بدن از واکسن آنفلوآنزا استفاده کنند اما این نیز نباید شکل افراطی به خود بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: افزایش ایمنی بدن کمک فراوان به عدم ابتلا به بیماری های مختلف به ویژه آنفلوانزا می کند.

وی اتخاذ تدابیر لازم از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در استان را یادآور شد و گفت: برای پیشگیری از این نوع بیماری آموزش های لازم به گروههای هدف به ویژه موارد و نکات مهم از طریق رسانه های گروهی اعلام شده است.

صائینی افزود: علاوه بر آن امکانات لازم در سطح بیمارستان های این استان برای مقابله با موارد احتمالی و انجام اقدامات درمانی لازم فراهم شده است.

آنفلوآنزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می کند.

سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از دو تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.

*ایرنا