کد خبر: ۶۴۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲۳

آیت الله موسوی اردبیلی: فرهاد دانشجو به من گفت از دانشگاه آزاد استعفا بده، من هم گفتم بروید من حال ندارم

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم تاكید كرد: دانشگاه آزاد برکتی برای ایران و حتی بسیاری از کشورهاست.

به گزارش فرهیختگان آنلاین(FDN.ir)، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی پیش از ظهر امروز در دیدار با حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان وی گفت: از حضور افرادی چون شما به عنوان مسئول در دانشگاه آزاد بسیار خوشحالم و یقینا شما این دانشگاه را به سمت پیشرفت خواهید برد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برکتی برای جامعه علمی ایران و حتی برخی کشورهای دیگر است و ان‌شاالله حرکت این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

این مرجع تقلید به فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: آقای هاشمی در این راه خیلی زحمت کشیدند و ما فقط اسم‌مان آنجا بود و عملا ایشان همه کارها به پیش می‌بردند. ایشان می‌دانند که ما دوست ایشان و موافق ایشان و دعاگوی ایشان هستیم.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در آن دو سالی که در دولت سابق دانشگاه آزاد را تصرف کرده بودند، مسئول وقت دانشگاه آزاد پیش من آمد و گفت شما از عضویت در هیات امنای دانشگاه آزاد استعفا دهید و من هم به او پاسخ دادم بروید من حال ندارم و او هم این حرف مرا در خیلی جاها نقل کرده بود.

در ابتدای این دیدار، دکتر میرزاده ضمن تشکر از مرجعیت دینی و تقدیر از اهتمام ایشان به مبحث دانشگاه، اعلام آمادگی نمود که در حوزه علم و پژوهش با داشگاه مفید قم سند تفاهم و همکاری امضاء نماید.

ریاست محترم دانشگاه در ادامه افزود: دانشگاه آزاد با تلاش های بی وقفه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگان دیگر همچون حضرت عالی که عضو هیأت موسس هستید و کمک مالی و رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) تأ‌سیس شد و امروز به یکی از دانشگاه های مهم منطقه تبدیل شده است.

وی در ادمه بیان داشت:‌ ما در دانشگاه آزاد در کنار فعالیت های علمی اهتماممان بر آن بوده که فعالیت های دینی و آموزش آموزه های دینی سرلوحه کارمان باشد.

در ادامه دیدار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) ضمن سخانی کوتاه بیان داشتند: من از این که امروز دانشگاه آزاد اسلامی به قطب مهم علمی کشور و منطقه تبدیل شده است خیلی خوشحال هستم به طوری که نمی توانم احساسات خود را بیان نمایم. دانشگاه آزاد برکتی است برای ایران و امیدوارم که این دانشگاه بتواند در جهان به خدمات خود ادامه دهد.

در ادامه، رهایی معاون آموزشی دانشگاه مفید قم اضافه کرد: همین پاسخ آیت‌الله موسوی اردبیلی به رئیس وقت دانشگاه آزاد باعث شد تا دولت سابق دانشگاه مفید را تا حد زیادی بایکوت کند.