کد خبر: ۶۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

افشای مذاکرات محرمانه عباس و نتانیاهو

رسانه ‌ای خبری رژیم صهیونیستی از وجود مذاکرات محرمانه بین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فاصله زمانی بین ژانویه ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۳ پرده برداشتند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سایت اسرائیلی «واللا» نوشت که همزمان با تلاش های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش، کانال محرمانه مذاکرات بین فرستاده «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یک شخصیت نزدیک به «محمود عباس» برقرار بود و این مذاکرات از ژانویه سال 2012 تا 2013 جریان داشت .

 پس از آنکه «اسحاق مولخو» فرستاده نتانیاهو و یکی از نزدیکان عباس به توافقی دست یافتند، نتانیاهو و عباس گفتند که به این توافقات پایبند نیستند و به جای آنکه این مذاکرات سری به توافق منتهی شود، خشم و سرخوردگی را به دنبال داشت.

این سایت اسرائیلی به هویت شخصیت فلسطینی نزدیک به عباس که در این مذاکرات محرمانه شرکت داشت، اشاره ای نکرد و در ادامه نوشت که تعداد محدودی از مسئولان اسرائیلی و نیز «دنیس راس» مشاور سابق سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از این مذاکرات محرمانه اطلاع داشتند.

  مولخو با شریک فلسطینی خود درباره تدوین یک سند تفاهم اسرائیلی- فلسطینی مبتنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل در مرزهای هفتم ژوئن سال 1967 و نیز تبادل برخی مناطق گفت‌وگو کردند اما زمانیکه مشخص شد نتانیاهو و عباس به این توافقات پایبند نیستند، مذاکرات محرمانه نیز متوقف شد.
*تسنیم