کد خبر: ۶۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
انتقاد مجدد رسایی از تیم هسته ای ایران:

آقای ظریف! چرا می‌گویی من به مذاکرات خوشبینم؟ قرآن می‌گوید به کفار خوشبین نباشید / یک کلمه از رهبر معظم انقلاب در تأیید توافق نشنیده‌ایم / 70 سال هم که تمدید کنید، آمریکا همچنان گرگ است

7 ماه که هیچ 70 ماه یا 70 سال هم که تمدید کنند آمریکا همچنان گرگ است چرا که شما به جای اینکه خدای کدخدا را به رسمیت بشناسید کدخدا را به رسمیت شناختید.
نماینده مردم تهران با اشاره به تمدید 7 ماهه توافق ژنو گفت: 7 ماه که هیچ 70 ماه یا 70 سال هم که تمدید کنند آمریکا همچنان گرگ است چرا که شما به جای اینکه خدای کدخدا را به رسمیت بشناسید کدخدا را به رسمیت شناختید.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین که به همت پایگاه بسیج مسجد امام عصر حوزه 219 فلق ناحیه مقداد برگزار شد، مشکل استکبار با جمهوری اسلامی را راه‌اندازی ساختاری عنوان کرد که 35 سال است به ابرقدرت‌ها نه گفته و صرفا در برابر قرآن سر تعظیم فرود می‌آورد.


وی با یادآوری تقاضای پرویز مشرف از آمریکایی‌ها در جریان جنگ افغانستان برای عدم سوخت‌گیری در یکی از شهرهای پشتو زبان این کشور، گفت: آمریکایی‌ها تا آخر جنگ در همان شهر سوخت‌گیری کردند و محل هم به پرویز مشرف نگذاشتند با اینکه پاکستان بمب اتم داشت.

رسایی بزرگترین ساده‌اندیشی در کلام امام راحل را تصور نسبت به دست برداشتن جهان‌خواران از ما و اسلام خواند و با تأکید بر اینکه امام می‌فرمایند کینه از اسلام در نهاد آمریکا موج می‌زند، افزود:‌وقتی سال گذشته در ژنو توافق صورت گرفت طرف‌های غربی به آغوش یکدیگر پریدند و آقای ظریف هم با آنان عکس یادگاری گرفت.

وی ادامه داد:‌ در داخل، نام پیروزی بزرگ بر آن توافق گذاشتند و اعلام کردند که ابرقدرت‌ها در برابر ما سر تعظیم فرود آوردند، وقتی روز بعد حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به رئیس وقت جلسه این توافق را از تریبون علنی تبریک گفت من به روی میز کوبیدم و گفتم: ما اصلا نمی‌دانیم محتوای مذاکرات چه بوده است و بر روی چه چیز توافق شده که بعدها معلوم شد 28 امتیاز داده‌ایم در مقابل 8 امتیاز گرفته‌ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این توافق به ضرر ملت بود و در طول این یک سال هم یک کلمه از رهبر معظم انقلاب در تأیید آن نشنیده‌ایم هر چند مذاکره‌کنندگان را همواره حمایت کردند که ما هم حمایت می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری با بسیجیان 10 روز زودتر از سالروز تأسیس بسیج برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب دو هفته پیش از توافق به صراحت گفتند من به مذاکرات خوش‌بین نیستم و آن نتیجه‌ای را که ملت ایران از مذاکرات می‌خواهد بیرون نمی‌آید البته بعضی اصرار به مذاکره دارند من هم اجازه دادم ولی ملت بیدار باشند ببیند چه اتفاقی دارد می‌افتد. آقایان دیپلمات‌ها! به لبخند دشمن دلخوش نکنید.

رسایی با اشاره به تمدید 7 ماهه توافق ژنو گفت 7 ماه  که هیچ 70 ماه یا 70 سال هم که تمدید کنند آمریکا همچنان گرگ است چرا که شما به جای اینکه کدخدا را به رسمیت بشناسید خدای کدخدا را به رسمیت شناختید.

وی تاکید کرد:‌تا 7 ماه بعد هم هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد چرا که تا وقتی چشم ما به دست آمریکاست تغییری رخ نخواهد داد؛ اگر دست کسی را بپیچانیم و او آخ بگوید شما بیشتر دستش را می‌پیچانید.
نماینده مردم تهران گفت: از تولید بنزین داخلی جلوگیری کردند همان بنزینی که ما به واسطه تحریم‌ها در تولید آن به مستغنی شده بودیم و رفتند دنبال بنزین وارداتی. میلیاردها دلار صرف وارد کردن آن کردند و این هم شد هوای تهران.

وی با اشاره به مشخص شدن کیفیت پایین بنزین وارداتی نسبت به بنزین تولید داخل و اینکه بنزین داخلی صرفا به میزان 5 درصد بنزین مصرفی کشور توزیع شده بود بیان داشت: امتیازاتی که ما در ژنو داریم نقد است سانتریفیوژهای 20درصد را اکسید کردیم یعنی دیگر نمی‌توانیم آن را به 40 درصد تبدیل کنیم و نیمی دیگر از سانتریفیوژها را باید به میزان 5 درصد دقیق کنیم.

رسایی شعار 35 ساله ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: گرانی مشکلات، مسئول خادم، نماینده بی‌عرضه و ... همه وجود دارند اما همه اکثریتی نیستند و ما با همه سختی‌ها ساخته‌ایم.

وی ادامه داد: اردن، لیبی، بحرین و ... همه جا انقلاب شده چرا که انقلاب اسلامی مردم ایران به ثمر نشسته و مردم دنیا می‌گویند ایرانیان دین شان را دارند و عزت‌شان را هم دارند. این در حالی است که زمان شاه ما یک دمپایی نمی‌توانستیم بسازیم و امروز موشک قاره‌پیما می‌سازیم و در نانو، پزشکی، هسته‌ای پیشرفت کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه ما نه برای این دستاوردها بلکه صرفاً برای آزادی انقلاب کردیم، گفت: اگر می‌خواهید گرانی برطرف شود نباید به آمریکا اعتماد کنید مگر مصر و لیبی اعتماد نکرده بودند سرنوشت حکومت‌هایشان چه شد؟ عراق به اندازه ما نفت وجمعیت و جغرافیا دارد. صدام جلوی ابرقدرت‌ها خم شد ما فقط در مقابل قرآن سر خم کردیم الان کدامیک عزیزتر هستیم؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چه کسی می‌پذیرد که برای فرار از سیل و دندان شیر و دریدن گرگ به همان‌ها پناه ببرد. پناه بردن به آمریکا یعنی نابودی ما و آمریکا پس از 70 سال هم تحریم‌ها را برنمی‌دارد.

رسایی با اشاره به اینکه ایراد ما به اصل مذاکره نیست بلکه به نحوه آن است، تصریح کرد: آقای ظریف چرا می‌گویی؟ من به مذاکرات خوشبینم؟ قرآن می‌گوید به کفار خوشبین نباشید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
6
229
آقای رسایی چرا به امریکایی ها میگویی کفار؟آقای کری کافر است؟گناه اینکه یک مسیحی را کافر بنامی را تنهایی به آن دنیا خواهی برد یا به همراه بقیه دلواپسان؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
2
191
آقاي رسائي اينكه رهبرانقلاب ميفرمايند من مخالف تمديدنيستم معني اين حرف چيست؟اينكه معظم اله تيم مذاكره كننده راتاييد ميكنند وخسته نباشيدميگويندمعنيش چيست؟وياوقتي ميفرمايند هیأت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می کند .اينهامعنيش چيست؟آيااينهاتائيد توافق نيست؟كاري نكني كه ازدستورات ولي امرسرپيچي كنيد كه ازخوارج ميشويد
غضنفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
1
152
مقام معظم رهبری:با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
3
148
چه ربطی بین خوشبین بودن به مذاکره و کلام قرآن است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
3
172
ايهاالناس یکی به این بنده خدا معنی کفار رابگه