کد خبر: ۶۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۱

معاون دادستان کل کشور خبر داد: توفيقات بسيج سايبري ايران در شناسايي عوامل داعش

فارس: معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور گفت: اخيرا توفيقاتي بسيج سايبري ايران در حوزه فضاي مجازي داشته و توانسته اسامي افرادي که از کشورهاي مختلف به داعش مي‌پيوندند را با جزئيات شناسايي کند.

سيد مرتضي بختياري امشب در همايش بسيج حقوقدانان خراسان جنوبي با اشاره به اقتدار نظامي ايران تصريح کرد: حزب‌الله لبنان اخيرا اعلام کرد که ما با موشک‌هاي نقطه‌زن ايران ديگر هيچ جاي اسرائيل را امن نخواهيم گذاشت.

دادستان سابق بيرجند ادامه داد: قطعا غربي‌ها ديگر سراغ جنگ سخت عليه ايران نمي‌روند و گزينه اصلي و مهم آنان جنگ نرم است.

وي گفت: امروز دشمن از طريق فضاي مجازي سعي در تحقق توطئه جديدي عليه کشور ما را دارد و بايد بسيجيان ما با هوشياري در اين حوزه ورود پيدا کنند و با توطئه نرم دشمن مقابله کنند.

وزير سابق دادگستري خطاب به حقوقدانان بسيجي خراسان جنوبي اظهار کرد: شما بايد براي دفاع کشور و دفاع از حقوق حقه ملت ايران در حوزه فضاي مجازي وارد شويد.

بختياري تاکيد کرد: البته توفيقاتي بسيج سايبري ايران در حوزه فضاي مجازي داشته و اخيرا از همين طريق توانسته اسامي افرادي که از کشورهاي مختلف به داعش مي‌پيوندند را به دست بياورد.

وي افزود: در اجلاس شانگ‌هاي ديداري با برخي از دادستان‌هاي جهان داشتم که در يکي از اين ديدارها دادستان قزاقستان از بنده خواست جمهوري اسلامي اسامي 300 قزاقستاني که به داعش پيوسته را اعلام کند که بنده گفتم اگر شما کمک کنيد و درخواست رسمي بدهيد حاضريم از طريق مجاري قانوني پيگيري و کمک کنيم.

معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور گفت: اکنون اشرافيت اطلاعاتي ايران براي دنيا اثبات شده و هيچ کشوري نمي‌تواند اين توانمندي ايران را انکار کند.

بختياري به اتفاقات سه سال اخير منطقه اشاره کرد و افزود: ساقط کردن حکومت اسد و بحث داعش در عراق توطئه آمريکايي‌ها براي خارج کردن توجه دنيا به رژيم صهيونيستي بود.

وي اضافه کرد: آمريکايي‌ها در زمان بوش پسر هنگامي که طرح حمله به عراق را کشيدند 16 بار با 700 کارشناس جلسه گذاشتند و بعد حمله کردند.

دادستان سابق بيرجند با طرح يک سؤال گفت: آمريکايي‌ها براي عراق برنامه‌ريزي دقيق کردند و آيا براي جمهوري اسلامي و اسلام عزيز که به شدت از آن زخم خورده‌اند بدون برنامه هستند، بنابراين شک نبايد کرد که داعش توطئه آمريکايي‌ها بود که به دنبال اين است کانون توجه باشد.

وي توطئه دوم آمريکايي‌ها را به کار گرفتن مسلمانان عليه خودشان دانست و گفت: در عراق آمريکا يک هزار و 200 ميليارد دلار خرج کرد و بعد به نتيجه رسيدند که اشتباهاتي کردند.

معاون سياسي و امنيتي دادستان کل کشور اضافه کرد: در سوريه آمريکايي‌ها سراغ عربستان خبيث رفت و حتي قطر هم ورود پيدا کرد و هزينه‌‌هاي زيادي قطر و عربستان عليه سوريه کردند و اين يعني مسلمانان عليه خودشان که توطئه حساب‌شده‌اي بود.

بختياري از حقوقدانان بسيجي خواست ورود پيدا کنند و موضوع دخالت عربستان، قطر و کشورهاي غربي در امور داخلي سوريه را پيگيري کنند.

وي افزود: آنقدر وضعيت سوريه به نفع اسرائيل است که چندي پيش نتانياهو اعلام کرد که بايد فتيله اختلاف و جنگ سوريه روشن بماند.

وزير سابق دادگستري توطئه خطرناک‌تر را جنايات داعش و ارتباط دادن آن با اسلام و مسلمانان خواند و گفت: آمريکايي‌ها با اسلام مشکل اساسي و کينه کهنه دارند و امروز هرجور شده بايد کينه خود را خالي کنند و داعش بهترين ابزار آنان است.

بختياري افزود: آمريکايي‌ها از جنايات داعش فيلم تهيه مي‌کنند و با انتشار سريع آن در فضاي مجازي به دنبال اين هستند که جنايات را به اسلام ارتباط دهند و بايد هوشيار بود.