کد خبر: ۶۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۷

موج به رسميت شناختن کشور فلسطين دولت هاي اروپايي را در بر گرفت

  در حاليکه تلاش هاي واشنگتن براي برقراري سازش ميان رژيم صهيونيستي و حکومت خودگردان فلسطيني ناکام مانده، موج به رسميت شناختن دولت فلسطيني در جامعه جهاني به راه افتاده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،خبرگزاري فرانسه روز جمعه از پاريس گزارش داد: نمايندگان مجلس فرانسه قرار است امروز در مورد قطعنامه غيرالزام آور به رسميت شناختن دولت فلسطيني، به مناظره بپردازند.

اقدام مجلس فرانسه به دنبال عمل مشابه مجلس نمايندگان انگليس در 13 اکتبر ماه گذشته (21 مهرماه) صورت مي گيرد که طي قطعنامه اي غيرالزام آور از دولت اين کشور، خواستار به رسميت شناختن دولت فلسطيني شده بودند.

مجلس فرانسه از دولت اين کشور مي خواهد با به رسميت شناختن دولت فلسطيني، از آن بعنوان يک قطعنامه صريح و روشن در ارتباط با مناقشه رژيم صهيونيستي و فلسطينيان بهره گيرد.

شبکه تلويزيوني فرانس 24 اين اقدام نمايندگان مجلس فرانسه را يک ژست نمادين و در عين حال قدرتمند تلقي کرد.

اين در حالي است که 'بنيامين نتانياهو' نخست وزير رژيم صهيونيستي پيشتر درمورد تصميم مجلس فرانسه براي به رسميت شناختن دولت فلسطيني هشدار داده بود.

نتانياهو در 23 نوامبر (2 آذرماه) در بيت المقدس اشغالي در واکنشي به اين اقدام گفته بود: به رسميت شناختن فلسطين توسط دولت فرانسه، اشتباهي آشکار است.

اما 'اليزابت گيگو' نماينده سوسياليست مجلس فرانسه گفت: هدف از اين اقدام تصريح اين مطلب است که راه حل دو دولت، بهترين تضمين براي صلح در منطقه است.

'لوران فابيوس' وزير امور خارجه فرانسه نيز 22 آبان ماه گفته بود: 'پاريس نه به عنوان يک حرکت نمادين بلکه براي کمک به روند صلح بايد کشور فلسطيني را به رسميت بشناسد.'

بر اساس اين گزارش، دولت چپ ميانه سوئد نيز هشتم آبان ماه گذشته دولت فلسطيني را به رسميت شناخت اما تل آويو بلافاصله آن را محکوم کرد.

دولت ايسلند نيز در سال 2011 ميلادي به عنوان نخستين کشور غربي، دولت فلسطيني را به رسميت شناخت.

خبرگزاري فرانسه تصريح کرد: تاکنون 112 کشور جهان، کشور فلسطيني را به رسميت شناخته اند.
*ايرنا