کد خبر: ۶۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲

نواب: دستگاه دیپلماسی ایران توانست اعتماد جهانیان را به دست آورد

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب فتوا می‌دهند بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم پس هر چه که ابزار به دست آوردن بمب اتم باشد را هم نمی‌خواهیم. دستگاه دیپلماسی ایران توانست از این طریق اعتماد جهانیان را به دست آورد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب درباره مذاکرات ایران و 1+5، اظهار کرد: ارزیابی من از مذاکرات اخیر مثبت است، زیرا چهره عادلانه از ایران به جهانیان نشان داد و نظر آنان را درباره ما تغییر داد. همین که در 10 نوبت وزرای خارجه هفت کشور مهم بیایند و حرف ما را بشنوند دستاورد بزرگی است.

وی ادامه داد: در این مدت، گذشته از تحریم‌های کوچک هیچ تحریم بزرگی علیه ما اعمال نکردند که باعث عقب‌گرد ما شود. آنها نمی‌خواستند قبول کنند که ما قدرت هسته‌ای باشیم اما در بیانیه جدید که اعلام کردند پذیرفتند که ایران حق دارد مثل دیگر کشورهای جهان عضو پیمان ان‌پی‌تی دارای انرژی هسته‌ای باشد. قبلا کجا می‌توانستیم حق‌مان را اثبات کنیم.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز همچنین تصریح کرد: این دستاوردها با مذاکرات به دست آمد. به مخالفان مذاکرات می‌گویم وقتی رهبری خودشان فتوا می‌دهند که ما بمب هسته‌ای نخواهیم داشت چه احتیاجی است که ابزار آن را داشته باشیم. ما انرژی هسته‌ای را تا میزانی که برای علم‌مان لازم است می‌خواهیم.

نواب با بیان این‌که مذاکرات باعث کسب اعتماد جهانی شد، یادآور شد: مذاکرات اخیر به همراه دوره‌های گذشته‌اش راه را برای رابطه ایران با دیگر کشورهای جهان باز کرد و باعث کسب اعتماد جهانی شد که این قضیه را می‌توانیم جزو بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی در زمینه سیاست خارجی بدانیم.

وی با اشاره به مخالفان مذاکرات هسته‌ای و دیپلماسی دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها متوجه نیستند که ما از شرایطی عجیب بیرون آمدیم. آنها انگار ما را در گوشه رینگ گذاشته بودند و به ما ضربه وارد می‌کردند. برنامه هسته‌ای هم بهانه‌ای بود که تحریم‌های همه‌جانبه‌ای را علیه ایران اعمال کنند.

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز همچنین افزود: حالا با دستاورد ارتباط جهانی و از طریق دیپلماسی رهبران، نخست‌وزیران و مسئولین جهانی به ایران سفر می‌کنند و می‌توان صادرات و واردات علوم و فنون را ایجاد کرد.
*ایسنا