کد خبر: ۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۲
منصوری:

مذاکره‌کنندگان از حقوق ملت دفاع کردند

یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: دلیل طولانی شدن مذاکرات فعلی به سیاست‌های اشتباه در دولت‌ گذشته ایران باز می‌گردد، اما در این سری از مذاکرات ملت ایران پیروز مذاکره بودند و تیم دیپلماسی ایران به خوبی از حقوق ملت دفاع کرده است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، آذر منصوری در ارتباط با دستاورد دولت و تیم مذاکره‌کننده از مذاکرات هسته‌ای روزهای گذشته، اظهار کرد: دستاوردهای دولت در مذاکرات را نمی‌توان در یک جمله خلاصه کرد. سیاست خارجی و داخلی ما به دلیل سیاست‌های تنش‌زایی به جا مانده که در یک فرآیند زمانی هشت ساله شکل گرفته دچار مشکلاتی است که نمی‌شود با ساده‌سازی و ساده‌انگاری آن خطاهای استراتژیک را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: به ویژه در سیاست خارجی و مساله هسته‌ای بی‌دقتی‌هایی باعث عدم توافق و ایجاد اختلافات و از بین بردن اعتماد شد که مساله هسته‌ای ایران را به پیچیدگی کشاند پس در کوتاه مدت احتمال حل این مسائل و دستیابی به توافق نهایی با توجه به شرایط گذشته امکان‌پذیر نیست. تبعات آن هشت سال گذشته و بی‌اعتمادی جامعه جهانی در کوتاه‌ مدت از بین نمی‌رود.

این فعال سیاسی با بیان این‌که دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم به دنبال اعتمادسازی جهانی بوده است، یادآور شد: دستگاه دیپلماسی ایران همه اقداماتی که زمینه‌ساز اعتمادسازی جامعه جهانی بوده را انجام داده و تمام تلاش خودش را به کار گرفته تا با گفت‌وگو و از طریق سیاست خارجی همه بهانه‌ها را از جامعه بین‌الملل بگیرد. فراهم کردن بازدیدهای مکرر آژانس بین‌المللی از جمله آن اقدامات بوده است.

این عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب افزود: این اقدامات در جهت تعامل سازنده و پیشرفت مذاکرات با نتیجه برد-برد بوده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید بر این اساس بخشی از دارایی‌های ایران به مرور زمان و بر اساس توافقات در حال آزاد شدن است. البته همان‌طور که آقای ظریف هم گفته‌اند برخی موارد پیچیده، اما جزئی هنوز مورد اختلاف است که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رفع آنها زمان‌بر است.

وی با اشاره به آزاد شدن برخی از دارایی‌های بلوکه شده ایران، ابراز عقیده کرد: به اعتقاد من آزاد شدن برخی از دارایی‌های ایران که البته حق ایران نیز بوده، نشانه موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات و موفق بودن دستگاه دیپلماسی ایران است. نشان می‌دهد که این دولتمردان با ایستادگی از حقوق مسلم مردم حمایت و دفاع کردند.

منصوری در ادامه مذاکرات اخیر به سرپرستی محمدجواد ظریف را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: از طرف دستگاه دیپلماسی برای اعاده حقوق ملت مقاومت‌هایی در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران انجام شده است. در مجموع این دستگاه دیپلماسی و نماینده آن که آقای ظریف بودند توانستند در این دور از مذاکرات پیروز باشند.

این عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای این سری از مذاکرات را می‌توان این دانست که جهان شاهد تلاش ایران برای رفع ابهامات است. ایران تلاش می‌کند که در مذاکرات با تعامل پیش برود.

وی در پایان یادآور شد: این عملکرد مناسب‌ترین و به‌زمان‌ترین عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به رویکرد آقای روحانی در سیاست خارجی بوده است که به نظر من پیروز مذاکرات در این دور از مذاکرات دولت و ملت ایران بوده است.
*ایسنا