کد خبر: ۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۸

فرگوسن آرام شد

گزارش های ارسالی از آمریکا حکایت از بازگشت نسبی آرامش به شهرهای این کشور به ویژه فرگوسن به سبب فرار رسدن جشن شکر گذاری دارد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از الجزیره، گزارش‌ها از آمریکا حاکی‌ است اعتراضاتی که در شهرهای مختلف آمریکا در نتیجه بیگناه شناخته شدن قاتل "مایکل براون" آغاز شده بود با فرارسیدن تعطیلی‌ روز شکرگزاری کاهش یافته‌ است.

شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا از چند روز قبل صحنه اعتراضات و درگیری‌هایی بود که در پی رای هیئت ویژه دادگاه ایالتی آغاز شد؛ این دادگاه اعلام کرد علیه افسر پلیسی که با شلیک به یک نوجوان سیاه‌ پوست در شهر فرگوسن، او را کشته بود، اعلام جرم نمی‌ کند. دارن ویلیامسون، این افسر پلیس، در مرداد ماه گذشته با ۱۲ گلوله، "مایکل براون" نوجوان سیاه‌ پوست را کشته بود.

آرامش نسبی در حالی به شهرهای مختلف آمریکا بازگشته که پلیس این کشور می‌ گوید در روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه در تظاهرات کالیفرنیا، نزدیک به ۵۰۰ نفر بازداشت شده‌ اند. بر همین اساس در نیویورک نیز دست کم هفت نفر بازداشت شدند. علاوه بر آن در روز های دوشنبه و سه‌ شنبه در خود فرگوسن بیش از ۱۰۰ نفر راهی بازداشتگاه شدند.

فرگوسن با جمعیتی نزدیک به ۲۱ هزار نفر، شهری با ساکنان عمدتا سیاهپوست است. با این همه تقریبا تمام رهبران سیاسی و نیروهای پلیس آن سفیدپوست هستند.
*مهر