کد خبر: ۶۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۷۹

المنار گزارش داد: حقايقي ناشنيده از حضور سردار قاسم سليماني در عراق/ اوباما: کاش فرماندهي مثل او داشتم

 او اسلحه بدست مي‌گيرد و در کنار ديگر مبارزان عراقي تيراندازي مي‌کند. عراقي‌ها وقتي او را دوش به دوش خود مي‌بينند، به وجد مي‌آيند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نقش و حضور ايران در عراق و ارائه مشاوره نظامي بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلي پيروزي‌ها و مقابله با پيش‌روي تکفيري‌هاي داعش بوده است. در اين ميان نقش و نام يک نفر در مرکز توجهات است، سردار «قاسم سليماني»، فردي که رسانه‌ها از وي افسانه‌ها نقل مي‌کنند.وبگاه شبکه المنار طي گزارشي از حقايق ناشنيده قابل توجهي از نقش اين سردار ايراني در عراق، پرده بر مي‌دارد.

المنار مي‌نويسد: صبح سه شنبه 10 ژانويه 2014 خبر سقوط موصل به يکباره عراق و کشورهاي همسايه را با بهت مواجه ساخت. نوري‌الماکي نخست‌وزير وقت عراق، درخواست حالت فوق‌العاده را از پارلمان داشت و مرجعيت ديني در نجف اشرف نيز از ارتش و مبارزه با تروريسم حمايت کرد. در اين ميان «ابو محمدالعدناني» سخنگوي داعش از تروريست‌ها خواست تا به سوي بغداد بروند.همزمان نقش رسانه‌اي و عمليات رواني شبکه العربية فعال شد و اعلام کرد که بغداد در خطر است و بخش شمالي فرودگاه بغداد شاهد درگيري‌هاي سنگين بين داعش و ارتش عراق است. موضوعي که به سرعت توسط سخنگوي عملياتي بغداد تکذيب شد.

قاسم سليماني در بغداد
منابع مطلع به شبکه المنار گفته‌اند، ساعاتي پس از خبر سقوط موصل، هواپيمايي در فرودگاه بغداد نشست که حامل فردي بود به نام «قاسم سليماني» و به همراه وي چندين فرمانده نظامي ايراني و لبناني نيز حضور داشتند.در بغداد، فرماندهان گردان‌هاي مقاومت عراقي منتظر اين گروه تازه از راه رسيده بودند، گردان‌هايي چون «عصائب الحق»، «سپاه بدر»، «حزب‌الله عراق»، «سيدالشهداء (ع)» و «امام علي (ع)» شخصي را مي‌خواستند که بتواند تاکتيک‌هاي جنگي و اداره ميداني را بر عهده بگيرد. ارتش عراق نيز شالوده منظمي نداشت.پس از رسيدن سليماني به بغداد، به سرعت مراکزي براي استقبال از داوطلبان مبارزه با تکفيري‌ها شکل گرفت و پايگاههايي براي آموزش آن‌ها آماده شد.

‌مبارزين عراقي به خبرنگار المنار گفته‌اند، در جريان آزادسازي مسير سامرا - بغداد، سردار سليماني در کنار ما مي‌جنگيد و هرچه اندازه فرماندهان گردان‌ها از وي خواهش ‌کردند تا مراقب خود بوده و به عقب بازگردد، وي اعتنايي نکرد و مانند يک سرباز در کنار ما بود.حضور قاسم سليماني در کنار افراد عادي ديگر در خط مقدم، اثر فوق العاده‌اي بر روي مبارزين عراقي دارد، آن‌ها با ديدن قاسم سليماني که دوش به دوش ديگران تيراندازي مي‌کند، به وجد مي‌آيند و نشاط غير قابل وصفي مي‌گيرند. فرمانده سپاه قدس ايران با آرامش خاطري نيز که دارد قوت قلب بالايي به مبارزين عراقي مي‌دهد، وي نماز خود را در اول وقت در ميدان جنگ مي‌خواند و سلوک وي نيز حامل آرامش است.

يکي از فرماندهان، از زبان سربازي که سردار سليماني را همراهي مي‌کرد نقل مي‌کند: وي پس از سه ساعت خوابيدن، به هنگام نماز صبح بيدار شد و پس از اقامه نماز و شنيدن اخبار شبکه‌هاي عربي با «خالد مشعل» دبير سياسي جنبش حماس و «مسعود بارزاني» رئيس اقليم کردستان عراق تماس تلفني برقرار کرد و دوباره بلافاصله خود را به خط مقدم جبهه رساند.

در تمام نبردهاي سنگين، فرماندهان عراقي به حضور و پشت‌گرمي سردار سليمانمي احتياج دارند و تصاويري که از وي در مناطق مختلف درگيري به بيرون درز يافته است، «باراک اواباما» رئيس‌جمهور آمريکا را مجبور کرد تا در ديدار با ميهمانان عراقي خود بگويد: اين فرد (اشاره به تصوير سردار سليماني) دشمن من است. اما اي کاش ميان افسران خود، فردي شبيه او را داشتيم.
*فارس