کد خبر: ۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۷

ارتش عراق در الرمادی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

 واحد مرکزی خبر نوشت: شبکه تلویزیونی العربیه الحدث اعلام کرد ارتش عراق وضع فوق العاده در شهر الرمادی اعلام نمود و رفت وآمد شهروندان عادی دراین شهر را بطورکامل ممنوع اعلام کرد.

در همین حال خبرگزاری ابنا نیز نوشت: نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی و عشایر، توانستند مناطق شرقی الرمادی یعنی السجاریه، الصوفیه و حسیبه شرقی را به کنترل خود دربیاورند و موفق شدند عناصر مسلح داعش را از این مناطق بیرون برانند.

نیروهای عراقی و عشایر روز گذشته شدید‌ترین حمله عناصر داعش به شهر رمادی از آغاز بحران در استان الانبار را خنثی و خسارت‌های سنگینی را به این گروه تروریستی کردند.

نیروهای عراقی همچنین مجتمع ادارات دولتی و همه محورهای اطراف آن در مرکز شهر رمادی را تحت کنترل خود در آوردند.

«حمید شندوخ» از فرماندهان پلیس استان الانبار ۳ روز قبل از حمله گسترده عناصر داعش از چندین محور به شهر رمادی خبر داده و تأکید کرده بود که این گروه تروریستی مجتمع ادارات دولتی را محاصره کرده است.

گروه تروریستی داعش نیز با انتشار تصاویری از پیشروی خود در رمادی و محاصره مجتمع ادارات دولتی خبر داده بود که نیروهای عراقی روز گذشته موفق شدند این محاصره را بشکنند.

در تصاویر منتشر شده از سوی داعش تعدادی از نیروهای امنیتی در الرمادی پس از اینکه به شهادت رسیده‌اند ذبح شده‌اند. این گروه تکفیری که در الرمادی زمین‌گیر شده است برای روحیه دادن به نیروهای خود دست به چنین جنایت‌هایی می‌زند.

نیروهای عراقی در حال پیشروی در الرمادی هستند و چندین منطقه را در عرض چند ساعت از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند و در تازه‌ترین دستاورد کنترل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان را به دست گرفتند.

گفتنی است در هفته گذشته تروریست‌های داعش از ۷ محور به شهر الرمادی در مرکز استان الانبار واقع در ۱۱۰ کیلومتری غرب بغداد حمله کردند و ۷ خمپاره هاون نیز به سوی ساختمان دولت محلی این استان شلیک کردند.

داعش به شهر الرمادی از مناطق التامیم، جزیره البو علی جاسم، الحوز، حی الارامل، خیابان ستین و... حمله کرد.