کد خبر: ۶۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۶

غرویان: آیت الله هاشمی گاهی با یک تلفن بحران های اساسی را حل کرده اند

آیت الله محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه معتقد است که آیت الله هاشمی رفسنجانی نفوذ ویژه ای در دستگاه حکومت عربستان دارد و می تواند بسیاری از بحران ها را حل و فصل کند.

غرویان در پاسخ به سئوال فرهیختگان انلاین(FDN.ir) راجع به سخنان آیت الله وحیدخراسانی در مورد حل مسئله هسته ای توسط آیت الله هاشمی گفت: این موضوع نشان دهنده ی جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی است که حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز به آن باور دارند.

وی افزود: سابقه و جایگاه سیاسی آیت الله هاشمی برای همگان مشخص و معلوم است، ایشان نفوذ ویژه ای در دستگاه حکومت عربستان داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت الله هاشمی حتی گاهی با یک تلفن بحران های اساسی را حل کرده اند.

غرویان با ذکر خاطره ای در مورد توانایی آیت الله هاشمی در حل و فصل مسائل منطقه ای گفت: یکسال پیش، روحانیون تندرو در عربستان بیانیه ای برای تخریب کربلا و نجف داده بودند، ما به آیت الله هاشمی پیشنهاد نگارش یک بیانیه را دادیم، اما ایشان گفتند: لازم نیست، به امیرعبدالله تلفن زده و مشکل را حل می کنم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: از آنجایی که عربستان با آمریکا روابط ویژه ای دارد و مسائل بین المللی هم به یکدیگر گره خورده است، نقش آیت الله هاشمی با توجه به نفوذ ایشان در حکومت سعودی در حل موضوع هسته ای می تواند راهگشا و تاثیرگذار باشد.

وی افزود: وقتی مصالح نظام، کشور و مردم در میان باشد و  آیت الله هاشمی احساس وظیفه کنند، این مذاکرات و سفرها انجام می شود. خود ایشان مکررا گفته اند هرجا که نظام به من نیاز داشته باشد و احساس کنیم وظیفه ای باید انجام دهم، انجام خواهم داد.