کد خبر: ۶۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۳

ناوشکن موشک انداز ایران رونمایی می شود

 معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون اشاره به جزئیات گفت: بزودی از ناوشکن تولید داخل با قابلیت حمل بالگرد و پرتاب موشک رونمایی می شود.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم 'حسین خانزادی' روز جمعه در جمع بسیجیان گرگان با تبریک هفتم آذر روز گرامیداشت نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تقویت بنیه دفاعی و تجهیز خود به فن آوری و تولیدات بومی پیشرفت زیادی داشته است و امروز در صحنه دنیا حرف های زیادی برای گفتن و قدرت نمایی دارد.

وی با تصریح بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به بنادر و شریانهای دریایی کشور، اظهار کرد: از آنجا که یک سوم مرزهای ما دریایی است و 93 درصد مبادلات ما از طریق دریا انجام می شود، ضرورت توجه هر چه بیشتر به مرزهایی دریایی بیش از پیش ضرورت دارد.

معاون طرح و برنامه نداجا با اشاره به احداث محور مواصلاتی جنوب به شمال و قرار گرفتن گرگان در این کرویدور، اشاره ای به جزئیات آن نکرد.

دریادار خانزادی با یادآوری جانفشانی های نیروی دریایی در جریان هشت سال دفاع مقدس، گفت: دشمن در نظر داشت با ورود به خرمشهر پس از یک هفته جشن پیروزی خود را در تهران بگیرد اما با حضور موثر نیروی دریایی و بسیج شکست خورد.

وی یادآور شد: نابودی زیرساخت هایی دریایی عراق توسط نیروی دریایی ارتش کشورمان تا جایی پیش رفت که آنها هنوز نتوانسته اند نیرویی دریایی خود را احیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطع نشدن صادرات و واردات کشور و رونق مبادلات تجاری ما با حمایت نیروی دریایی بویژه در زمان جنگ تحمیلی بود.

معاون فرمانده نداجا تصریح کرد: با وجود مزیت های نسبی و اهمیت شهرهای دریایی کشورمان هنوز آنطور که مورد نظرماست توجهی به توسعه آنها نشده است که در این رابطه از دولت انتظار حمایت بیشتری داریم.