کد خبر: ۶۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸۲
احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:

طوری حرف می کنند که انگار فساد تمام تاروپود نظام را گرفته / در مورد فتنه، چنان حرف می‌زنند که انگار رهبری هم با آنها موافق است

حجت الاسلام احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: تا وقتی عزل و نصب‌ها جناحی باشد، فساد هم ادامه دارد.
حجت الاسلام احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت: تا وقتی عزل و نصب‌ها جناحی باشد، فساد هم ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، خطیب امروز نمازجمعه تهران که در مصلی بزرگ تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در مبارزه با فساد برنامه‌ریزی مهم است و با مچگیری از این نهاد و آن نهاد حل نمی شود‬، گفت: ‫طوری حرف می کنند که انگار فساد تمام تاروپود نظام را گرفتت، فساد هست اما نباید سیاه نمایی کرد. ‬تقوا و شایسته سالاری دوای این درد است.

وی با بیان اینکه بی نظارتی طغیان می‌آورد، افزود: اولین گام مبارزه با فساد نظارت است. ‫هیچ مفسدی نباید در حاشیه امن باشد، ‫مبارزه باید قاطع باشد.

خاتمی در ادامه   خواستگاه مدیران این کشور را نهاد علمی دانشگاه دانست و تصریح کرد: هیچ کس نیست که اهمیت و تاثیرگذاری این نهاد را نداند. آنچه مهم است این است که دانشگاه باید سیاسی باشد. طبع جوانی و طبع دانشجویی اقتضای این را دارد اما باید دانشگاه باشگاه سیاسی نشود و محل وزن کشی باندها نشود که اگر اینطور شد به تولید علم در کشور ضربه وارد می شود.

وی افزود: طبع دانشجویی آزادی فکر و روشنفکری است و روشنفکری با خفقان خودساخته جور نیست. همه سلایق سیاسی بیایند در دانشگاه نظرات خود را مطرح کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره مراسم 16 آذر (روز دانشجو) خاطرنشان کرد: در 16 آذر چند دانشگاه برخی کسانی را که هم سلیقه‌شان نبودند در دانشگاه راه ندادند، قطعا این کار از بالا نبوده است، اما کار درستی نبوده است. دانشگاه هایی که این کار را کردند صمیمانه و رسانه‌ای عذر خواهی کنند. منتقدین هم منصف باشند‬.

وی با بیان اینکه عده ای می‌خواهند قبح فتنه را از بین ببرند ولی قبح فتنه از بین رفتنی نیست‬ افزود: این حرف پشت صحنه نیست، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران حمایت کرده و می کنند. فتنه را نباید تحریف کرد، کیست که نداند سران فتنه آمریکا و انگلیس بودند اما این به معنای اینکه فتنه در داخل سر ندارد نیست‬.
 
خاتمی همچنین گفت: برخی طوری حرف می‌زنند که انگار رهبری هم با آنها موافق است. رهبری با صراحت فتنه را محکوم می‌کنند. در روز روشن میخواهند سخنان رهبری را تحریف کنند، با سخنان فتنه انگیز نه تنها مشکلاتتان حل نمی شود بلکه بر نفرت متدینین از شما افزوده می‌شود.
 
خطیب نماز جمعه امروز تهران در خاتمه با اشاره به نقض آشکار حقوق بشر در آمریکا تصریح کرد: آمریکا امروز نمایشگاه زیر پا گذاشتن حقوق بشر است‬. این دولت ده‌ها زندان مخفی در خارج از آمریکا دارد. شکنجه های آمریکایی ها شکنجه ها قرون وسطایی است‬ و آمریکا در خط مقدم ناقضان حقوق بشر در آمریکاست‬.