کد خبر: ۶۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۸۷

گروگان گیری در سیدنی / گروگان‌گیران «پرچمی سیاه با خط عربی» دارند / 5 نفر آزاد شدند

صدها نفر از ماموران پلیس مسلح استرالیا روز دوشنبه یک منطقه تجاری در مرکز سیدنی را بستند، جایی که یک مرد مسلح بیش از ۳۶ نفر را در یک کافه گروگان گرفته است.
صدها نفر از ماموران پلیس مسلح استرالیا روز دوشنبه یک منطقه تجاری در مرکز سیدنی را بستند، جایی که یک مرد مسلح  بیش از ۳۶ نفر را در یک کافه گروگان گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، تصاویر زنده تلویزیونی افراد را داخل کافه لیندت شکولات نشان داد که دست های خود را بالا گرفته و روی پنجره گذاشته بودند.

یک پرچم سیاه با نوشته های عربی نیز در آن سوی پنجره دیده می شد. یک مدیر کافه گفت حدود ۱۰ کارمند و احتمالا ۳۰ مشتری داخل کافه بوده اند.


پلیس می گوید به خاطر اقدامات احتیاطی، دفاتر اطراف کافه تخلیه شده اند.

خانه مشهور اپرای سیدنی نیز پس از آنکه مسوولان از یک شئ مشکوک خبر دادند، تخلیه شد. خیابان های اطراف هم بسته شده است.

هنوز مشخص نیست پرچمی که در دست گروگان‌گیران است چیست، اما رسانه‌های این احتمال را مطرح کرده‌اند که شاید افراد مسلح هواداران یا اعضای «داعش» در استرالیا باشند.

کمیسر پلیس نیو سالت ولز در یک کنفرانس خبری گفت که مقامات سعی دارند با کسانی که داخل کافه هستند، تماس بگیرند. او از اینکه این وضعیت را یک رویداد تروریستی بنامد، خودداری کرد.

تونی آبوت، نخست وزیر استرالیا در یک کنفرانس خبری گفت هنوز هیچکس عاملان این رویداد را نمی شناسد و یا انگیزه آنها را نمی داند. او گفت هدف این اقدامات ترساندن مردم است و از همه استرالیایی ها خواست که مثل همیشه کارهای خود را انجام دهد.

محل حادثه در قلب منطقه مالی و مرکز خرید سیدنی است که در این دوره سال شاهد حضور انبوه مشتریان است.

پارلمان ایالت نیو سالت ولز چند چهار راه با کافه ای که گروگان ها در آن هستند، فاصله دارد.

ماموران نیروی ویژه استرالیا وارد بخش تجاری و اداری شهر شده‌اند و پلیس شهر نیز از شهروندان خواسته است تا جایی که ممکن است از نزدیک شدن به منطقه دوری کنند.

آزادی 5 نفر

شبکه خبری راشاتودی اعلام کرد که 3 نفر از گروگان‌ها موفق به خروج از این کافه شده‌اند. پلیس با اعلام این مسئله که این افراد در وضعیت مناسبی به سر می‌برند تاکید کرد که به دنبال حل این مسئله به صورت صلح‌آمیز است. رسانه‌های خبری از مذاکره میان پلیس و گروگان‌گیران خبر می‌دهد.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که 2 گروگان زن دیگر نیز آزاد شدند و تعداد گروگان‌های آزاده شده به 5 نفر رسیده است.