کد خبر: ۶۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
المانیتور بررسی کرد:

هدف علی لاریجانی از تشکیل حزب چیست؟ / آیت الله هاشمی و ناطق به کمک لاریجانی می آیند

اصولگرایان در ایران با اختلافات بسیاری پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی مواجه شده اند و آنها بیش از پیش از وحدت به دور هستند.
المانیتور نوشت: اصولگرایان در ایران با اختلافات بسیاری پس از درگذشت آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی مواجه شده اند و آنها بیش از پیش از وحدت به دور هستند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری «تیک» Tik.ir، در چنین شرایطی، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران سعی در تشکیل حزبی فراگیر برای  بازسازی جریان اصولگرا و  مقابله با تندروها دارد.

اکنون یکسال تا انتخابات پارلمانی ایران فاصله است، با این حال به نظر می رسد که مشورت لاریجانی با چهره های ریش سفید اصولگرا از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری در حال تبدیل فراکسیون رهروان ولایت به حزبی رسمی است.


یکی از دلایلی که ممکن است لاریجانی را ترغیب به تشکیل حزب کرده باشد، نگاه منفی مردم به اصولگرایان است که آن را می توان نتیجه ی عملکرد تندروها دانست. بنابراین، رئیس فعلی مجلس ایران به دنبال جداسازی اصولگرایان میانه رو از تندروهایی چون جبهه پایداری به رهبری آیت الله مصباح یزدی است.

حشمت الله فلاحت پیشه فعال سیاسی اصولگرا گفت: حمایت ناطق نوری از لاریجانی برای تشکیل حزب نشان دهنده مخالف او با ظهور رهبران خلق الساعه است. او از ساختار سیاسی حمایت می کند که در آن نخبگان میانه رو حضور دارند نه تندروها.

محمدجواد حق شناسی فعال سیاسی اصلاح طلب نیز گفت: تشکیل حزب توسط لاریجانی تنها نسخه ی تجویزی برای نجات اصولگرایان از فروپاشی کامل است.

وی ضمن اشاره به حمایت ناطق نوری از لاریجانی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی قطعا از لاریجانی برای تشکیل حزب و شرکت در انتخابات پارلمانی حمایت می کند.

به گفته ی یک منبع مطلع، یکی از اهداف تشکیل حزب توسط لاریجانی ، حفظ اکثریت و صندلی در دست اصولگرایان است.

وی افزود: اگر لاریجانی در مجلس آینده، مجددا به ریاست برسد، برای دولت روحانی مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: لاریجانی با توافق بیگانه نیست. ما نمونه آن را در توافق او و روحانی بر سر انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور مشاهده کردیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد ایمانی فر هرسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
2
4
یلدا امسال برخوردد کرده با 28 صفر رحلت پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) و کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع). لطفا اطلاع رسانی بفرمایید.