کد خبر: ۶۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۵

حمله افراد مسلح به شعبه "کابل‌بانک" در هلمند

 مهاجمان مسلح شعبه یک بانک در ولایت هلمند در جنوب افغانستان را هدف حمله قرار داده‌اند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، فرید احمد عبیدی، سخنگوی پلیس هلمند به بی‌بی‌‎سی گفته که ابتدا یکی از مهاجمان خود را در مقابل ساختمان شعبه ولایتی "کابل‌بانک" منفجر کرد و بعد چند نفر از مهاجمان مسلح وارد دفتر نمایندگی این بانک شدند.

هنوز از تعداد مهاجمان و تلفات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست اما گزارش شده که هنگام وقوع انفجار تعدادی زیادی از شهروندان، کارمندان دولتی و آموزگاران برای دریافت معاشات خود به بانک مراجعه کرده بودند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان که به طور زنده در یک نشست خبری صحبت می‌کرد گفت که تا حالا کشته شدن حدود ده نفر در این رویداد گزارش شده است.

مسئولان محلی گفته‌اند که نیروهای امنیتی افغان به محل رویداد رسیده و محل انفجار را به محاصره خود در آورده‌اند و درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان جریان دارد.

همزمان با وقوع این انفجار، جلسه عمومی مجلس نمایندگان افغانستان با حضور مسئولان نهادهای امنیتی پشت درهای بسته جریان دارد. مجلس نمایندگان مسئولان نهادهای امنیتی را به جلسه عمومی فراخوانده است تا به سوال‌های اعضای مجلس در مورد افزایش خشونت و تدابیر امنیتی حکومت برای مقابله با آن پاسخ بدهند.

مهاجمان مسلح در فوریه سال ۲۰۱۱ نیز به یک شعبه ولایتی کابل بانک از بزرگترین بانک‌های خصوصی افغانستان در شهر جلال آباد در شرق افغانستان حمله کردند. در این رویداد حدود چهل نفر کشته و بیش از هفتاد تن دیگر زخمی شدند.

هلمند از ولایت های نا امن در جنوب افغانستان است. همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان حملات در ولایت‌های مختلف کشور افزایش یافته و گروه‌های مخالف مسلح دولت، حملاتی را به اهداف کلیدی در پایتخت و شهرهای دیگر راه اندازی کرده‌اند.

*ایسنا