کد خبر: ۶۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷

فیروزآبادی: دلارهای بادآورده نفتی عربستان در خدمت گروه‌های تکفیری است

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عربستان با افزایش تولید نفت به غرب اطمینان داد که از نظر تأمین سوخت در مضیقه قرار نمی‌گیرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار سرلشگر حسن فیروزآبادی، اظهار کرد: عربستان سعودی پایه‌گذار و مروج گروه‌های وهابی تروریستی تکفیری مثل داعش است و دلارهای بادآورده نفتی را هزینه رشد این گروه‌ها کرده است.

وی با اشاره به دلایل تشکیل ائتلاف علیه داعش، یادآور شد: وقتی خطر داعش برای جهانیان و بشریت روشن شد آمریکا و حامیان داعش در منطقه در یک حرکت صوری و تاکتیکی ائتلاف علیه داعش را راه انداختند اما در عمل همچنان به کمک‌های مالی و تسلیحاتی به این گروه ادامه می‌دهند.

فیروزآبادی اضافه کرد: عربستان با افزایش تولید نفت به آمریکا و غرب که ابرسرمایه‌داری جهان را نمایندگی می‌کنند اطمینان داد که از نظر تأمین سوخت در مضیقه قرار نمی‌گیرند و از طرف دیگر با کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش درآمدهای کشورهای ضد تروریستی منطقه که در برابر داعش می‌جنگند را تحت فشار مالی قرار دادند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تأکید کرد: امروز خیانت سران آمریکا و غرب بر همه مردم جهان آشکار شده است و این‌گونه حرکت‌های توطئه آمیز نمی‌تواند جلوی افول قدرت آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان آنها را بگیرد و مردم آمریکا و کشورهای غربی با ایستادگی و مقاومت در برابر نمایندگان ابرسرمایه‌داری زنگ فروپاشی قدرت پوشالی غرب را به صدا درآوردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: امروز حرکت عربستان سعودی و همدستان حامی داعش کشورهای منطقه را 500 میلیارد دلار متضرر کرده و از سوی دیگر قدرت‌های غربی را که در بحران مالی و رکود قرار گرفته‌ بودند، 300 میلیارد دلار تقویت مالی کرده است. بنابراین اکنون آزادگان جهان پرده‌ای دیگر از ماجرای سهم‌خواهی ابرسرمایه‌داران و غارت مردم جهان را در برابر خود می‌بینند.
*ایسنا