کد خبر: ۶۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

واکنش وزارت علوم به دوره‌های مجازی دانشگاه ایرانیان

  مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در مورد فعالیت دانشگاه ایرانیان گفت: ما قبلا نظر شورای گسترش و شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر عدم مجوز برای فعالیت این دانشگاه را اعلام کرده ایم.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سید حسین حسینی با بیان این مطلب افزود: در این مورد مراجع قانونی باید وارد کار شده و اقدامات خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: از نظر شورای گسترش مجوزی برای فعالیت این دانشگاه وجود نداشته و این اقدام غیرقانونی است.

دانشگاه ایرانیان روز دوشنبه در اطلاعیه ای از آغاز به کار «مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان» خبرداد. در اطلاعیه‌ای که روز گذشته بر روی سایت دانشگاه ایرانیان قرار گرفته، آمده است: « با هدف توسعه آموزش‌های عمومی ودر راستای سیاستهای مصوب، فعالیت آموزشی دانشگاه ایرانیان در فضای مجازی عملیاتی شده است. مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایرانیان با بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه در رشته های گوناگون ودر مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا آغاز بکار کرده است.علاقمندان برای بهره گیری از آموزشهای مجازی دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان می توانند به نشانی اینترنتی vl.iiu.ac.ir مراجعه نمایند.»

به گزارش ایسنا، این اطلاعیه در حالی منتشر شده که وزارت علوم در 23 شهریور ماه سال جاری و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در اطلاعیه‌ای هرگونه فعالیت دانشگاه ایرانیان را غیرقانونی اعلام کرده بود.

همچنین سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، پیشتر با غیرقانونی خواندن هرگونه اقدامی برای جذب دانشجو از سوی دانشگاه ایرانیان٬ گفته بود: وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید طبق مقررات از فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کنند. فعالیت این دانشگاه به علت اخذنکردن مجوزهای لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح ممنوع است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده دانشگاه ایرانیان در کمیسیون اصل نود مجلس همچنان مفتوح است٬ افزوده بود: با بررسی مجدد این پرونده در صورت محرز شدن تخلف این دانشگاه٬ پرونده آن به مراجع ذی‌صلاح و قوه قضاییه ارسال می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهوری پیشین، موسس و عضو هیات امنای این دانشگاه معرفی و از زمان اعلام تاسیس این دانشگاه اخبار متفاوتی درباره صحت مجوز آن منتشر شده است.
*ایسنا