کد خبر: ۶۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۰

۷۰۰ داروی سرطان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در راستای افزایش تعهدات بیمه‌ای ۷۰۰ داروی سرطان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های بیمه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه گفت: تکلیفی که قانون بر عهده گذاشته این است که آحاد جامعه که فاقد بیمه هستند شناسایی شده و به آنان دفترچه بیمه داده شود تا هزینه های درمان این افراد کاهش پیدا کند.

وی به شناسایی افراد فاقد بیمه اشاره و عنوان کرد: این افراد عمدتا ساکن در حاشیه شهر ها و بیکار بودند که از تغذیه و مسکن مناسب نیز برخوردار نبودند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تاکنون هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای بیمه سلامت ثبت نام کرده اند که از این تعداد هفت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دفترچه بیمه خود را دریافت داشته و ثبت نام ها نیز از طریق پست و دفا تر پیشخوان دولت انجام شده است.

وی درباره تعهدات دفترچه های بیمه سلامت و لزوم افزایش خدمات تحت پوشش بیمه به گسترش تعهدات این بیمه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰۰ قلم داروی سرطان و ۴۰ قلم دارو در بخش نازائی تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است.

محسنی بندپی، تحت پوشش قرار دادن خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر ۱۴ سال و تعهدات پیرامون درمان معتادان را از دیگر خدمات دفترچه بیمه سلامت عنوان کرد.

افزایش سرانه بیمه روستائیان

وی در ادامه به افزایش سرانه بیمه روستائیان اشاره و گفت: حقوق پزشکان در روستا ها نیز بین سه تا پنج برابر افزایش داشته تا ماندگاری آنان در روستا ها افزایش یابد که این اقدام موجب شده تا حضور پزشکان در روستا ها از دو هزار نفر به ۶ هزار نفر افزایش پیدا کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه از کاهش پرداختی مردم در بیمارستان ها به زیر ۱۰ درصد اشاره و گفت: با وجود اینکه تعرفه ها بین ۱۲۰ تا ۳۰۰ درصد رشد یافته اما سعی شده تا پرداختی های مردم در این زمینه متعادل باشد.

وی در ادامه با اشاره به حذف تدریجی دفترچه های بیمه گفت: این طرح در حال حاضر به شکل پایلوت در اصفهان، فارس و مازندران در حال اجرایی شدن است.

محسنی در ادامه به تعداد بیمه شدگان قمی اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۱۵۸ هزار نفر در قم در سال جاری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
*مهر