کد خبر: ۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۰

30 رشته جدیدکارشناسی ارشد دردانشگاه فرهنگیان راه اندازی می شود

 رییس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: این دانشگاه بزودی در30 رشته کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی مورد نیاز آموزش و پرورش، دانشجو می پذیرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمود مهر محمدی روز چهارشنبه درحاشیه همایش روز ملی پژوهش دانشگاه فرهنگیان در بوشهر افزود: دراین ارتباط مصوبه هیات امنای این دانشگاه گرفته شده و پس از اخذ مصوبات لازم از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون دانشگاه فرهنگیان بیش از 63هزار دانشجو در دوره کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دارد.

مهر محمدی ادامه داد: از این تعداد بیش از44 هزار نفر در 16رشته کارشناسی پیوسته و 20 هزار نفر در 14رشته کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهارکرد: دانشجویان کارشناسی پیوسته شامل معلمان جدیدی هستند که پس از پایان تحصیلات خود جایگزین معلمان بازنشسته می شوند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته معلمان شاغلی هستند که مدرک کاردانی و فوق دیپلم دارند و دراین دانشگاه به دنبال ارتقای دانش، مهارت حرفه ای و ادامه کار با مدرک تحصیلی و حرفه ای بالاتر هستند.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: بزودی پژوهشکده مطالعات تربیت معلم در تهران و پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی وابسته به این دانشگاه در قم راه اندازی می شود.

مهر محمدی افزود: ماموریت پژوهشکده مطالعات تربیت معلم در تهران این است که دانشگاه فرهنگیان به تکلیف و تعهدی که برای شکل دادن یک حوزه دانشی جدید به نام تربیت معلم دارد جامه عمل بپوشاند و به جرگه کشورهایی بپیوندد که در حوزه تربیت معلم دانش تازه تولید می کنند.

وی اضافه کرد: پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی عرصه فعالیت آن گسترده تر است چون کل حوزه تعلیم و تربیت را مورد پژوهش قرار می دهد و تنها مربوط به تربیت معلم نیست.

مهر محمدی افزود: پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی با استناد به نگرش دینی و اسلامی به امرالگوسازی و نظریه پردازی در حوزه تعلیم و تربیت می پردازد.

وی یادآور شد: هم اکنون مصوبه این دو پژوهشکده و مقدمات راه اندازی آن انجام شده است و باید اساسنامه آنها به تصویب شورای گسترش وزارت علوم برسد.
*ایرنا