کد خبر: ۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۳

مصوبات امروز جلسه هیات وزیران

 هیات وزیران امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل جلسه داد و درباره برنامه اصلاح نظام اداری و جبران خسارات مناطق سیل زده و خشکسالی تصمیم گیری کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در ابتدای جلسه، کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، گزارش برنامه سه ساله اصلاح نظام اداری را به هیات وزیران ارایه داد.

براساس این برنامه، در اجرای سیاست های کلی نظام اداری ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب اسلامی و اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری، اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال آینده معین شده است.

«مهندسی نقش و ساختار دولت»، «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری»، «خدمات عمومی در فضای رقابتی»، «مدیریت سرمایه انسانی»، «فناوری های مدیریتی»، «توسعه فرهنگ سازمانی»، «صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری» و «نظارت و ارزیابی» از محورهای عمده این برنامه است.

برنامه سه ساله اصلاح نظام اداری اهداف زیر را دنبال می کند:

- توسعه مشارکت مردم و واگذاری کار مردم به خود آنان

- ایجاد زمینه برای توسعه فعالیت سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و تعاونی ها و رفع پیچ و خم های اداری از پیش پای آنها

- تبدیل دولت به دولتی کارآ و اثربخش و متعهد به آرمان ها و متکی به اعتماد مردم

- چابک سازی دولت

- توسعه دولت الکترونیک و پرهیز از مراجعه حضوری مردم به دستگاه های اجرایی، تسریع در انجام کارها و ارایه خدمت بی منت به مردم

- پاسخگویی به مردم و حفظ کرامت و عزت آنان

- توسعه فرهنگ خدمتگزاری

- تقویت امید و انجام امور بر مبنای تدبیر

در ادامه این جلسه، اعضای دولت پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مهم ترین مسایل کشور، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی را به تصویب رساندند.

با تصویب دولت، برای جبران خسارت آسیب دیدگان ناشی از سیل در استان های مازندران، گیلان و لرستان به ترتیب مبلغ 101 میلیارد و 650 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مناطق روستایی در استان مازندران، مبلغ 521 میلیارد و 350 میلیون ریال در اختیار استانداری گیلان و مبلغ 200 میلیارد و 600 میلیون ریال به استان لرستان اختصاص یافت.

هیات وزیران همچنین مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آشیانه بالگرد امداد و نجات سنندج جهت مقابله و آمادگی در برابر حوادث احتمالی در اختیار استان کردستان قرار داد.

دولت به منظور جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در مناطق مختلف کشور، مبلغ 50 میلیارد ریال به استان چهارمحال و بختیاری، مبلغ 140 میلیارد و 80 میلیون ریال به استان خوزستان، مبلغ 2 میلیارد ریال به استان خراسان شمالی (برای بازسازی مسجد جامع شهرستان فاروج خسارت دیده ناشی از آتش سوزی) و مبلغ 250 میلیارد ریال به وزارت راه و شهرسازی (بابت مرمت و بازسازی پل های بزرگ روستایی خسارت دیده) اختصاص داد.