کد خبر: ۶۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۷
وزیر آموزش و پرورش: مشکل «تنبیه بدنی» با یک بخشنامه حل نمی‌شود

تنبیه با لوله پولیکا، مدیر گناوه‌ای را از کار برکنار کرد

 مدیر مدرسه‌ای در گناوه که آذرماه امسال یکی از دانش‌آموزان خود را با استفاده از لوله پولیکا و تنبیه بدنی شدید وی روانه بیمارستان کرد از سمت خود برکنار شد.

  آذرماه امسال به دلیل تنبیه بدنی گروهی دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان گناوه بوشهر به دست مدیر مدرسه با لوله پولیکا، یکی از دانش‌آموزان به شدت از ناحیه دست آسیب دید و روانه بیمارستان شد.

اکنون با گذشت یک ماه از این حادثه، روابط عمومی آموزش و پرورش بوشهر با صدور اطلاعیه‌ای از اخراج مدیر خاطی خبر داده است.

بر اساس این اطلاعیه، مدیر گناوه‌ای به دلیل آنچه محرز شدن تنبیه بدنی اعلام‌شده، از مسئولیت خود برکنار شده است.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه با اشاره به تلاش برای بازیابی سلامتی دانش‌آموز و رسیدگی به ابعاد مختلف حادثه، آمده است که پرونده این حادثه پس از ارسال به هیئت تخلفات اداری در دست بررسی قرار دارد و در این تحقیقات مواردی که در ارتباط با سابقه بیماری دانش‌آموز باشد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در این حال، اعتماد نوشت پزشکان بیمارستانی در شیراز که نوجوان ۱۵ ساله گناوه‌ای در آن بستری است کبودی ناشی از برخورد جسم سخت به دست دانش‌آموز را تأیید کرده‌اند ولی هیئت تخلفات اداری در انتظار آماده شدن گزارش مستندات بیشتری است تا رأی نهایی خود را صادر کند.


فانی: مشکل «تنبیه بدنی» با یک بخشنامه حل نمی‌شود

در همین حال، علی‌اصغر فانی درباره دلایل و چرایی باقی ماندن مشکل «تنبیه بدنی در مدارس» با وجود اعلام مکرر ممنوعیت این مسئله توسط مسئولان، گفت: آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه و ۱۰۰ هزار مدیر مدرسه و ناظم دارد، طبیعی است که ممکن است در کل این مدارس، حرکت‌هایی خلاف ضابطه صورت گیرد که البته ما برخورد کرده‌ایم.

به نقل از نسیم، وی به تنبیه بدنی دانش‌آموزی توسط مدیر مدرسه در استان هرمزگان که در هفته‌های اخیر انجام شده بود، اشاره کرد و گفت: در این مورد، همان زمان که گزارش این مورد تنبیه بدنی رسید، مدیر مدرسه عزل شد.


وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ایجاد فرهنگ تعامل مثبت میان معلم و دانش‌آموز فرآیندی زمانبر است، گفت: این مسئله، به این صورت نیست که با ابلاغ یک بخشنامه فکر کنیم که مشکل حل شده می‌شود؛ ما تأکیدات زیادی در خصوص عدم تنبیه بدنی در مدارس داشته‌ایم و داریم و در این راستا، برخوردهای قاطعی نیز با کسانی که خاطی بوده‌اند، داشتیم.

به گزارش جام جم سرا، فانی با بیان اینکه در مراکز «تربیت معلم» آموزش‌های لازم را به معلمان می‌دهیم، خاطرنشان کرد: البته ممکن است بین یک میلیون همکار فرهنگی در کل کشور، دو یا سه مورد خطا از نوع تنبیه بدنی را شاهد باشیم که این، رقمی نیست. البته ما با همین یکی دو مورد هم برخورد لازم را انجام داده‌ایم و در آینده نیز انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: یک معلم ممکن است در روش‌هایش بعضاً به خطاهایی بیفتد که این روش‌ها باید اصلاح شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امیدواریم با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، این حرکت بتدریج و طی یک تا دو سال آینده صورت بگیرد که دیگر شاهد مشکل حاد در زمینه «تنبیه بدنی» در مدارس نباشیم.