کد خبر: ۶۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۳

دستگيري يکي از فرماندهان برجسته گروه تروريستي عبدالله عزام در لبنان

  نيروهاي اطلاعاتي ارتش لبنان توانستند يکي از رهبران برجسته گردان‌هاي عبدالله عزام را بازداشت کنند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از روزنامه لبناني الاخبار، نيروهاي اطلاعاتي ارتش لبنان توانستند از يک هفته قبل محمود. ا که يکي از رهبران برجسته تشکيلات تروريستي گردان‌هاي عبدالله عزام به شمار مي‌آيد را در جريان يک کمين دستگير کنند.

منابع امنيتي عنوان داشتند که وي ساکن منطقه مجدل عنجر بوده و بازداشت وي از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهد که اين رهبر برجسته تشکيلات تروريستي مذکور اعتراف کرده که افراد انتحاري را در جريان دو انفجار منطقه ضهر البيدر و الطيونه را منتقل کرده است.

منابع امنيتي همچنين تاکيد کردند: اين فرد بازداشت شده دست راست سراج‌الدين زريقات، سخنگوي گردان‌هاي عبدالله عزام به شمار مي‌آيد و وي وظيفه پيدا کردن محل اسکان براي همسر سابق ابوبکر البغدادي به نام سجي الدليمي به عهده داشته است.

وي همچنين اعتراف کرده که يکي ازماموريت هايش نقل وانتقال عناصر مسلح تروريست بين شهر طرابلس در شمال لبنان و شهرک هاي مجدل عنجر ، عرسال و شبعا بوده و بارها به « شادي المولوي» يک سرکرده فراري درگيري هاي خونين دو سه سال گذشته در شهر طرابلس کمک مالي کرده است.

منابع امنيتي لبناني اين تروريست را از نظر اهميت هم رديف و هم وزن « نعيم عباس» ديگر تروريست تکفيري مي دانند که اکنون در بازداشت نيروهاي امنيتي لبنان بسر مي برد.

نعيم عباس که اکنون گروه هاي تروريستي تکفيري داعش و جبهه النصره درصدد مبادله او با نظاميان ربوده شده لبناني هستند، در ييشتر انفجارهاي تروريستي اخير در مناطق مختلف لبنان بويژه ضاحيه جنوبي بيروت نقش اصلي را داشته است.

گروه تروريستي گردان هاي عبدالله عزام مسئوليت دو حمله تروريستي جداگانه به سفارت و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان را که به شهادت و زخمي شدن تعدادي از انسان هاي بي گناه منجر شد، برعهده گرفته است.
*ايسنا