کد خبر: ۶۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۷

جروزالم‌پست: پرتاب موشک‌پدافندی شکست خورد

سران نظامی این رژیم، برای سرپوش ‌گذاشتن بر شکست «شرم‌آور» این پروژه پدافندی، همه حقایق را به عموم نمی‌گویند.
 روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست با اشاره به سومین شکست در پرتاب آزمایشی سامانه پدافندی «پیکان» نوشت که نظامیان همه حقیقت را در خصوص علت این شکست به عموم نمی‌گویند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست یک روز پس از اعلام شکست پرتاب آزمایشی موشک پدافندی «پیکان» مقاله‌ای تحلیلی منتشر کرد و نوشت که سران نظامی این رژیم، برای سرپوش ‌گذاشتن بر شکست «شرم‌آور» این پروژه پدافندی، همه حقایق را به عموم نمی‌گویند.

دیروز خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی، از سومین شکست در آزمایش موشک پیکان خبر داد و نوشت که یک فروند موشک برای هدف قرار گرفتن شلیک می‌شود ولی پس از آنکه مشخص می‌شود موشک پدافندی توانایی هدف قرار دادن آن را ندارد، برای صرفه‌جویی، شلیکی انجام نمی‌شود.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اما ساعتی بعد بیانیه‌ای منتشر کرد و مدعی شد که پرتاب این موشک هدف، به منظور ایجاد آمادگی برای آزمایش‌های بعدی بوده است و در حقیقت قرار نبوده شلیکی به سمت این موشک هدف، صورت بگیرد.

روزنامه جروزالم پست امروز، بیانیه وزارت جنگ و گزارش رویترز را در کنار هم گذاشت و بر اساس اطلاعات خودش نوشت که مقامات صهیونیست و نماینده پنتاگون برای مشاهده آزمایش موفقیت‌آمیز در سواحل «پالماهیم» گرد هم آمدند ولی دست آخر این شلیک آزمایشی، شکست خورد.

جروزالم‌پست به جزئیات این شکست هم پرداخته و نوشته که یک فروند جنگنده متعلق به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، از صدها کیلومتر دورتر یک موشک به سمت ساحل شلیک می‌کند تا موقعیت هجوم موشک‌های شهاب 3 به سمت اراضی اشغالی را شبیه سازی کند؛ سامانه‌های راداری و کنترل آتش نیز موشک را شناسایی می‌کنند و برای هدف قرار دادن آن آماده می‌شوند ولی در لحظه آخر که قرار می‌شود این موشک به سمت هدف پرتاب شود، مشخص می‌شود که «سامانه نتوانسته بر روی موشک مهاجم قفل کند.»

سامانه پیکان (با نام عبری «ختص») پروژه مشترک شرکت «صنایع هوافضای اسرائیل» (IAI) و «بوئینگ» آمریکا است. این سامانه جزئی از یک سیستم دفاع موشکی چند لایه موسوم به «گیج‌کننده» (Stunner) است.

«گنبد آهنین»، «فلاخن داود»، «پیکان 1» و «پیکان 2» دیگر لایه‌هایی هستند که اسرائیل مدعی است می‌توانند از راکت‌های کوچک تا موشک‌های بالستیک را هدف قرار دهند. تاکنون از این مجموعه تنها گنبد آهنین و تا حدی هم پیکان 2 عملیاتی شده‌اند.
*فارس